Zebra´s

In dit subforum kunnen alle overige tekeningen geplaatst worden, dus kleurpotlood, pen, houtskool etc.

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Jose Lok

Zebra´s

Bericht door Jose Lok »

Twee zebra´s met gewoon Bruynzeel zwart kleurpotlood a4 formaat eigen foto.
Bijlagen
schilderenenzo..jpg
schilderenenzo..jpg (62.93 KiB) 130 keer bekeken

Coen

Re: Zebra´s

Bericht door Coen »

Heel goed gelukt! De verhoudingen zijn goed weergegeven, waardoor een realistisch beeld ontstaat, dat weer enigszins wordt afgezwakt door de harde lijnen aan de onderkant van de dieren. Als je voor één stijl kiest, maak je nog meer sprongen in je werk (dan kun je altijd later nog stijlen combineren).
Niettemin vind ik ook deze tekening een voorbeeld van de grote stappen die je zet!
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Jose Lok

Bericht door Jose Lok »

Coen schreef:
za jul 11, 2020 10:32 am
Heel goed gelukt! De verhoudingen zijn goed weergegeven, waardoor een realistisch beeld ontstaat, dat weer enigszins wordt afgezwakt door de harde lijnen aan de onderkant van de dieren. Als je voor één stijl kiest, maak je nog meer sprongen in je werk (dan kun je altijd later nog stijlen combineren).
Niettemin vind ik ook deze tekening een voorbeeld van de grote stappen die je zet!
Ik ben erg blij om dit te lezen Coen, nu begonnen aan een portret van mijn kleindochter ondertussen het begin geplaatst zo spannend .

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Mooi werk! En wat leuk dat het een eigen foto is! Ze kijken zo mooi sereen :)
Lastige van dieren met hoog contrast in hun vacht is om ze toch diepte te geven. Een beetje schaduw met wat vechtstructuur (in het witte deel met name) zou hier denk ik wonderen in doen.
Heel veel plezier in het portret van je kleindochter. Erg spannend inderdaad, maar ik denk dat de uitdaging hem zit in het loslaten van een doel, bv gelijkenis. Misschien is het leuk om van tevoren te bedenken wat je wil leren, of waar je jouw aandacht aan wilt besteden. Om al het andere vervolgens los te laten. Dit vooral om blij te worden van je werk en ervoor te zorgen dat je geen teleurstelling krijgt dat iets niet is zoals je had gehoopt (wat misschien helemaal niet zal gebeuren, maar portretten van bekenden maken kan nogal van zulks losmaken...).
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

lalalala
Contacteer:

Bericht door lalalala »

Leuk gedaan Jose!
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

Plaats reactie