Portret vrouw

In dit subforum kunnen alle overige tekeningen geplaatst worden, dus kleurpotlood, pen, houtskool etc.

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
lalalala
Contacteer:

Portret vrouw

Bericht door lalalala »

Deze heb ik al een paar maanden geleden gemaakt maar ik deel hem nu toch nog!
portret kleurpotlood.jpg
portret kleurpotlood.jpg (77.71 KiB) 196 keer bekeken
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

Maria_Anne
Contacteer:

Re: Portret vrouw

Bericht door Maria_Anne »

Je hebt het realisme goed getroffen.
Ik blijf het jammer vinden als mensen een recht-toe-recht-aan portret willen hebben. Hoeveel leuker zou het zijn als je een spontane lach die candid gefotografeerd is mag tekenen? Nu krijg je een rijbewijspasfotogevoel (dat komt niet door jouw kunde, maar is misschien wel iets waar je als opdrachtnemer invloed op kunt hebben). Maar erg knap gemaakt.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Jose Lok

Bericht door Jose Lok »

Heel erg knap gemaakt en dan met name ook de haren super. gr.

Coen

Bericht door Coen »

Ik ben het helemaal eens met Maria_Anne. Knappe tekening dus. De bril is heel overtuigend neergezet. Die staat er echt als een statement. Wel zoek ik bij de neus nog een schaduwtje, zodat de bril minder 'zweeft'.
In de eerste plaats echter een, zonder meer, goed gelukt portret.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

lalalala
Contacteer:

Bericht door lalalala »

@Maria_Anne: ik snap wat je bedoelt maar je hebt niet altijd die keuze. Deze mevrouw is overleden en dan is het soms al een opgave om een goede foto te vinden die scherp genoeg is en in redelijk licht is gemaakt. De portretten die ik van de vader en zoon in grafiet heb getekend horen bij 3 andere al getekende portretten van opa, overgrootopa, betovergrootopa die ook van voren zijn gemaakt in pak. Dan is het juist leuk om daar bij te passen. Zo lang het een prima foto is die ik kan vergroten maak ik graag portretten voor anderen. Niet iedereen houdt van de meer artistieke portretten.
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Mooie tekening en frisse kleuren. Die bril is je ook super gelukt. Vaak zie je dat een bril niet gelijk is, maar bij jou klopt tie helemaal. Je heb schaduw vd bril boven de ogen gemaakt maar over de wangen/neus mis ik die. Miss kan je daar nog naar kijken.

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

lalalala schreef:
di jul 14, 2020 10:10 am
@Maria_Anne: ik snap wat je bedoelt maar je hebt niet altijd die keuze. Deze mevrouw is overleden en dan is het soms al een opgave om een goede foto te vinden die scherp genoeg is en in redelijk licht is gemaakt. De portretten die ik van de vader en zoon in grafiet heb getekend horen bij 3 andere al getekende portretten van opa, overgrootopa, betovergrootopa die ook van voren zijn gemaakt in pak. Dan is het juist leuk om daar bij te passen. Zo lang het een prima foto is die ik kan vergroten maak ik graag portretten voor anderen. Niet iedereen houdt van de meer artistieke portretten.
Ah heel duidelijke verklaring. Dat is vaker de situatie, en dan moet je roeien met de riemen die je hebt.
Zeker waardevol als portretten samen een geheel kunnen vormen. Heel doordacht, mooi werk.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Plaats reactie