Mijn 2e AAP tekening met fabercastell polychromos.

In dit subforum kunnen alle overige tekeningen geplaatst worden, dus kleurpotlood, pen, houtskool etc.

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Gerrit22

Mijn 2e AAP tekening met fabercastell polychromos.

Bericht door Gerrit22 »

Hallo,

Dit is de 2e tekening met de fabercastell potloden ik heb hier 3uur over gedaan. En aangezien zo lang.. ben ik hier nog niet tevreden over.. is er wat ik zou kunnen veranderen in de tekening. De tekening is nog niet klaar. Heb prachtige tekeningen gezien en ik begrijp dat dit na de 2e tekening ook nog niet kan.
Heb ook het idee dat de opbouw niet goed is. Al vinden sommige mensem hem 'knap' gedaan. (Toch nog positief ;-) )
Tekening is gemaakt op aquarel papier.

Pluis1969
Contacteer:

Re: Mijn 2e AAP tekening met fabercastell polychromos.

Bericht door Pluis1969 »

Misschien ook de foto plaatsen? ;)

Gerrit22

Bericht door Gerrit22 »

20181002_215510.jpg

Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Ik vind hem ook helemaal niet verkeerd. Maar ik snap wel wat je bedoel denk ik. Drie uur is echt niet veel voor een tekening. Ik doe er dagen over. Je zou nog schaduwen toe kunnen voegen zodat je dieptes en rondingen ga krijgen. Je kan ook gerust nog een keer met dezelfde bruin tinten er overheen gaan je zal zien dat je dan nog meer diepte in de vacht krijg. Je bent echt wel goed bezig.

Gerrit22

Bericht door Gerrit22 »

Goed idee! Heb je een voorbeeld of niet?

Dankje voor je positieve reactie!

Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Ik weet zo gauw even niet of ik een voorbeeld heb. Ik heb wel veel tekeningen hier op het forum in stappen staan. Maar dat hebben er meer hier, misschien dat je daar wat aan hebt? Of filmpjes op you tube, vacht tekenen.

Kyon

Bericht door Kyon »

Zoals Pluis ook al zegt, 3 uur is echt niet lang . Helaas moet je geduld hebben voor mooi werk. Er gaan in de mooie werken echt heel veel lagen inzitten. Op YouTube is heel veel te vinden hierover en heel duidelijk uitgelegd. Je gaat echt wel de goede kant op. Nu nog geduldiger worden ;) :mrgreen:

GwendaL

Bericht door GwendaL »

Je bent al goed op weg! De richting van de haren heb je goed te pakken! Wat hierboven inderdaad al is gezegd is dat je moet proberen niet te snel klaar te willen zijn. In het realistisch tekenen gaat heel veel tijd zitten, en die tijd zit hem voorval in het opbouwen van lagen. Ik kan je inderdaad ook adviseren om veel YouTube filmpjes te kijken. Nog een tip die ik mee kan geven is het durven gebruiken van kleur. Een bruine vacht bestaat niet alleen uit bruin. Als je goed kijkt zie je verschillende tinten hier in zitten. De ene tint neigt wat meer naar rood, terwijl de ander juist meer naar blauw neigt. Veel blijven oefenen en durf jezelf uit te dagen. Je bent al goed op weg!

Plaats reactie