If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Blauw gele ara in kleurpotlood

In dit subforum kunnen alle overige tekeningen geplaatst worden, dus kleurpotlood, pen, houtskool etc.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

GwendaL

Blauw gele ara in kleurpotlood

Berichtdoor GwendaL » Wo Jan 02, 2019 9:52 am

Een prachtige blauw gele ara. Het was leuk om een keer andere kleuren te gebruiken dan bruin. Ook voor het eerst hout getekend, maar dat viel me zeker niet tegen :)

Faber castell Polychromos
Drafting film
A4

Afbeelding

Ik moet toch een kijken naar een scanner of iets om de tekening beter op de computer te krijgen, iemand tips? :denk:

Huskey

Re: Blauw gele ara in kleurpotlood

Berichtdoor Huskey » Do Jan 10, 2019 7:57 pm

Echt heel mooi! Vooral de blauwe kleuren van de veren komen goed naar voren!

Katharina

Berichtdoor Katharina » Vr Jan 18, 2019 11:55 am

Schitterend gemaakt Gwenda!

Hoe vindt jij het werken op drafting film?
Ik zelf vind het heel prettig werken en combineer vaan de achtergrond met andere materialen, zoals bijvoorbeeld hout.
De tekening krijgt dan direct een hele andere uitstraling.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Za Jan 19, 2019 10:06 am

Een schitterende tekening!
Heb je alles aan een kant getekent of wissel je af met de achterkant vh papier? Ik wil ook een keer dit papier aanschaffen, ben er wel nieuwsgierig naar. Werk je er vaker op?

Katharina

Berichtdoor Katharina » Ma Jan 21, 2019 11:18 am

Ik neem even de vrijheid om op jouw vraag te reageren Pluis.
Ik zelf teken veelal aan beide zijde van het materiaal. Juist door de semi transparante eigenschap, kan je daardoor kleuren versterken.
Het materiaal biedt de mogelijkheid en daardoor gebruik ik het ook. Tevens vindt ik het leuk dat je kan wisselen met de achtergrond.
Wel bemerk ik dat je goed moet opletten op de opbouw van je werk, met het aantal lagen wat je erop kwijt wil. Die zijn naar mijn mening beperkter dan wanneer je op papier, bijvoorbeeld canson 1557 werkt. Maar juist het detail wat je erop kwijt kan is schitterend en ik vind het persoonlijk erg prettig werken (hoewel ik hier ook mensen heb gehad, die het geprobeerd hebben, en die vonden het afschuwelijk, maar ik denk dat dat eerder een kwestie van geduld is, want dat moet je wel hebben).

GwendaL

Berichtdoor GwendaL » Ma Jan 21, 2019 2:32 pm

Bedankt voor de complimenten!
Ik vindt het werken op drafting film heel fijn. Heb er nu een aantal tekeningen op gemaakt en heb in de tussentijd geen ander substraat meer gebruikt. Ik teken alleen op de voorkant. De achterkant heb ik nog niet gebruikt, omdat naar mijn idee een witte achtergrond de kleuren aan de voorkant genoeg versterkt. Vaak als ik een achtergrond toevoeg is dit een afbeelding wat ik achter de tekening hou, zodat deze er doorheen schijnt.
Hout klinkt ook heel leuk, dat zal ik zeker eens uitproberen!
Voor drafting film moet je wel veel geduld hebben. Je kan er inderdaad minder lagen op kwijt als op papier met meer structuur, maar als je met LICHTE lagen werkt kan ik er voor mijn doen genoeg op kwijt (zeker wel 10x). En het voordeel van drafting film is dat je kan gummen. Dus mocht je te licht begonnen zijn en je krijgt het niet meer donkerder, gum je het voorzichtig uit om de bovenste lagen pigment te verwijderen en dan kun je met een donkerder potlood er weer overheen.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Di Jan 22, 2019 9:20 am

Bedankt voor jullie uitleg. Waar kopen jullie dit?

Terug naar “Overige tekeningen”