Eddie Murphy

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met grafiet (grijs potlood, NIET kleurpotlood) zijn gemaakt.

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Gregory

Eddie Murphy

Bericht door Gregory »

Portretje van Eddie Murphy

[img:300:451]http://th16.deviantart.com/fs37/300W/f/2008/283/8/6/Eddie_Murphy_by_Gregoriath.jpg[/img]

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Tis m echt hoor!! Mooi gedaan!!
Alleen zijn hand heeft twee rare lijnen op zijn rug.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

HansvanHalteren
Contacteer:

Bericht door HansvanHalteren »

Ja... da's 'm. Wat Marieke ook al aangeeft... als ik een puntje aan mag geven... probeer lijnen zacht te houden. Een gezicht heeft geen snoeiharde lijnen... hoe rimpelig een persoon ook is. De frons zou ik iets verzachten net als de lijnen op de hand. Maar... missie geslaagd !
-------------------
bekijk mijn weblog

Gerry
Contacteer:

Bericht door Gerry »

Ik vind dit erg mooi gedaan, net de echte...
De hand vind ik echter ook niet mooi, het lijkt of hij een handschoen aan heeft.
Tips en/of commentaar is altijd welkom.

Groetjes Gerry
http://www.everyoneweb.com/Schilderen/

Gregory

Bericht door Gregory »

HansvanHalteren schreef:Ja... da's 'm. Wat Marieke ook al aangeeft... als ik een puntje aan mag geven... probeer lijnen zacht te houden. Een gezicht heeft geen snoeiharde lijnen... hoe rimpelig een persoon ook is. De frons zou ik iets verzachten net als de lijnen op de hand. Maar... missie geslaagd !

ik zal erop letten de volgende keer bedankt voor de tip

Gregory

Bericht door Gregory »

Gerry schreef:Ik vind dit erg mooi gedaan, net de echte...
De hand vind ik echter ook niet mooi, het lijkt of hij een handschoen aan heeft.

Ja wat het hand betreft het was de eerste keer dat ik een hand tekende en het het is toch anders (moeilijker) dan ik dacht

Fientje

Bericht door Fientje »

Deze is echt heel goed neergezet! Alleen 1 puntje van kritiek: 't haar zou ik iets minder egaal maken, maar zoals ik al schreef, heel goed gedaan... :wink:

Gilberte
Contacteer:

Bericht door Gilberte »

Een gestyleerde Murphy, knap !
Dance like no one is watching, love like you'll never be hurt, sing like no one is listening, live like it is heaven on earth. (William Purkey)

Naja naja

Bericht door Naja naja »

Gregory schreef:
Ja wat het hand betreft het was de eerste keer dat ik een hand tekende en het het is toch anders (moeilijker) dan ik dacht

heb een boek, en daar staat in dat het komt omdat een hand zo beweeglijk is, je doet er alles mee :roll:
weet niet of het klopt maar klinkt wel aannemelijk.

HansvanHalteren
Contacteer:

Bericht door HansvanHalteren »

Niet zozeer beweeglijk als herkenbaar. Iedereen weet hoe handen eruit zien. De kleinste afwijking die je tekent valt direct op. Je hersens herkennen dat direct. Hetzelfde als met het tekenen van een portret. Een lijntje 2mm langer of korter maken kan er al voor zorgen dat je hersens constateren dat er iets niet klopt. Dat vertalen wij naar de tekst: "Ik zie er iets aan maar weet niet wat..." Dat maakt portretten tekenen, en mensen tekenen zo ontzettend moeilijk. Maar technisch gezien is het niet moeilijker dan het tekenen van bv een vaas. Gewoon een kwestie van heel goed kijken en meten.... Desalniettemin vind ik handen tekenen ook ontzettend lastig.
-------------------
bekijk mijn weblog

Naja naja

Bericht door Naja naja »

vind een vaas minder moeilijk als een hand =D
maarja je zegt het zelf: technisch

Lianne

Bericht door Lianne »

Tof, knap gedaan.
Hij is heel herkenbaar!

Plaats reactie