dierenorkest
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
-
Re: dierenorkest
Ok, ja ik zag al wat mij opviel, telkens 1 dier die in belangstelling komt. Samen met jouw auteur maak je dus een verhaal over het algemene voorstelling per pagina. Leuk opgezet. Leuk om te zien hoe je dit volbracht hebt. Er moet veel over nagedacht worden qua planning van verhaalvorming, mimiek, figuuropstelling positionering en perspectief. Hoek bepalingen van de dieren en omgevingssituatie zal soms niet makkelijk zijn, maar de uitdaging lijkt mij een prachtige ervaring daarvan.
En het resultaat is trots om op te zijn toch.
Groeten Richard
En het resultaat is trots om op te zijn toch.
Groeten Richard
-
dit is de eerste prent in kleur, nog niet de goeie versie,
A3 , brushpen en kleurpotloodjes,
Wat een leuke kleurrijke bende. Ze maken ongetwijfeld schitterende muziek samen.
-
mrsgray , dank je ! in het begin van het verhaal is het één chaotische kakofonie, met veel valse noten en teveel lawaai, later, met de giraf als dirigent klinkt hun muziek wel mooi ,
dat opspattende water op jouw schilderij vind ik goed geslaagd , het geeft me een warm vakantiegevoel, het doet me ook wat denken aan kinderen die met hun gele laarsjes in een ( héél grote ) regenplas trappen
dat opspattende water op jouw schilderij vind ik goed geslaagd , het geeft me een warm vakantiegevoel, het doet me ook wat denken aan kinderen die met hun gele laarsjes in een ( héél grote ) regenplas trappen
-
Hallo julie lapin, dit is erg leuk om te zien. Een gezellig eetfeest van pannenkoeken.
Mooie kleuren die overgaan in highlights. Gezellige sfeer met de dieren waar jij heel goed kan laten zien met een verhaal. Positionering van het thema is erg goed neergezet met een perfecte getekende bewegingen van wat de dieren laten zien waar zij mee bezig zijn. Erg leuk getekend. Prachtig voor het boekje.
Groeten Richard.
Mooie kleuren die overgaan in highlights. Gezellige sfeer met de dieren waar jij heel goed kan laten zien met een verhaal. Positionering van het thema is erg goed neergezet met een perfecte getekende bewegingen van wat de dieren laten zien waar zij mee bezig zijn. Erg leuk getekend. Prachtig voor het boekje.
Groeten Richard.
-
hallo richardsart,
dank je,het blijft me telkens weer verbazen hoevel werk en tijd je besteed aan elk nieuw boekje,
wanneer je eindelijk met potlood klaar bent en aan de kleuren begint moet je soms ( door de decors of achtergrond, vouwlijn,tekstruimte , figuren verplaatsen enz ) nog potloodtekeningen corrigeren, ook al maak je vooraf een storyboard die je aan de muur hangt,
wanneer je dan een scan maakt is de blauwe lucht te licht , het geel te groen, het oranje te rood enz,
maar traag is soms mooi !
dank je,het blijft me telkens weer verbazen hoevel werk en tijd je besteed aan elk nieuw boekje,
wanneer je eindelijk met potlood klaar bent en aan de kleuren begint moet je soms ( door de decors of achtergrond, vouwlijn,tekstruimte , figuren verplaatsen enz ) nog potloodtekeningen corrigeren, ook al maak je vooraf een storyboard die je aan de muur hangt,
wanneer je dan een scan maakt is de blauwe lucht te licht , het geel te groen, het oranje te rood enz,
maar traag is soms mooi !

- Maria_Anne
- Contacteer:
Geweldig! Er gebeurt zoveel, echt prachtig. Veel beweging, veel verschillende expressies, weer een genot om naar te kijken hoor 

Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
-
dankje maria anne,
ik ben nog niet tevreden over de kleuren, misschien ga ik het proberen zonder contourlijnen en meer tooncontrasten,
ik ben nog niet tevreden over de kleuren, misschien ga ik het proberen zonder contourlijnen en meer tooncontrasten,
- Maria_Anne
- Contacteer:
Om het wat meer een geheel te krijgen? Misschien kun je daarvoor juist wat in compositie doen: losse bloemen zijn ‘onrustig’, een struik/boeket/meer bloemen bij elkaar kan meer rust geven.
Is de muur met afdakje ook echt nodig in dit verhaal? Dat soort dingen. Denk niet dat het afdoet in de dynamische weergave en juist wel de ogen van de kijker beter doet leiden.
Is de muur met afdakje ook echt nodig in dit verhaal? Dat soort dingen. Denk niet dat het afdoet in de dynamische weergave en juist wel de ogen van de kijker beter doet leiden.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip
-
maria anne , ik begrijp wat je bedoelt, het geheel lijkt nogal chaotisch, er gebeurt veel op de prent maar daardoor is er geen focus, voor de muur vind ik maar geen goede kleur of toonwaarde , misschien laat ik hem weg of maak ik er een haag van,
-
ondertussen een klein ateljeetje kunnen huren , eindelijk in kleur begonnen, veel gezocht en geexperimenteerd, ondere andere met wasco (oliepastel) om een betere kleurintensiteit te krijgen , dit is in kleurptlood , veel speelgoed , maar ik wou ook de zelfde spontaniteit in kleurgebruik zoals kinderen dat vanzelf doen, voorlopige collage( middellijn ) , moet nog geconverteerd worden naar pdf ,
De potloodversie was mooi en veelbelovend . . en nu komt dat uit . . de verf.
Leuk en vrolijk. gr jed
Leuk en vrolijk. gr jed
-
bedankt, jed !
dankzij het speelgoed heb ik meer vrolijke kleuren durven gebruiken,
dankzij het speelgoed heb ik meer vrolijke kleuren durven gebruiken,
Dag Julie,
Met groeiende verbazing uw werken gezien.
Wat een mooie tekeningen! Heerlijke vormgeving die kinderen onmiddellijk herkennen.
Ook even zitten 'neuzen' in vroegere werken hier... Schitterend gewoon, je hebt een zeer mooie eigen stijl.
Proficiat!
Gr., Eric
Met groeiende verbazing uw werken gezien.
Wat een mooie tekeningen! Heerlijke vormgeving die kinderen onmiddellijk herkennen.
Ook even zitten 'neuzen' in vroegere werken hier... Schitterend gewoon, je hebt een zeer mooie eigen stijl.
Proficiat!

Gr., Eric

-
dank je, eric!
het is soms langer zoeken naar een eigen atelier dan naar een eigen stijl !
het is soms langer zoeken naar een eigen atelier dan naar een eigen stijl !