WIP vrienden

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met grafiet (grijs potlood, NIET kleurpotlood) zijn gemaakt.

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Leonie_

WIP vrienden

Bericht door Leonie_ »

Hee hoi!

Ik moet echt wat aan m'n titels gaan doen, maar 'daar heb je vrienden voor' vond ik zo lang :D

Ik weet nog goed dat ik aan het begin van COVID gebeld werd door mijn beste vriendin, er was iets heel ergs gebeurd. Een goede vriend van haar was , op veel te jonge leeftijd, uit het leven gestapt. Ik kon niets voor haar doen, behalve er zijn. Nu - maanden later- kan ik iets voor haar doen.

Muziek was hun gedeelde passie. Daarom teken ik ze terwijl ze samen muziek maken. Ik heb de jongen wat uitvergroot. De voorbeeldfoto is niet van hele hoge kwaliteit, maar ik doe mijn best om hem goed op papier te krijgen :) . Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
WhatsApp Image 2020-10-07 at 17.49.43.jpeg
Ik heb voor het eerst een ondertekening gemaakt. Ik werk graag overal en nergens en ik vind het wel fijn dat ik nu de grote schaduwen van Daisy heb staan.

Groetjes Leonie
P.S. Sinds kort heb ik mijn eigen instagram-pagina (@leonielucas_art). Ik zou het leuk vinden als je daar een kijkje komt nemen :mrgreen: :fwt: https://www.instagram.com/leonielucas_art/

Leonie_

Re: WIP vrienden

Bericht door Leonie_ »

WhatsApp Image 2020-10-09 at 14.01.41.jpeg
Inmiddels halverwege de tweede laag :mrgreen:

Coen

Bericht door Coen »

Geweldig resultaat, tot nu. Mooi dat 'zij' er vullend opstaat. Wel komt hij er dan bekaaid af. Hij is veel kleiner afgebeeld. Het zou kunnen dat het vooral een tekening van haar wordt. Als dat je bedoeling is, lijk je daar in te slagen. Misschien praat ik voor m'n beurt; op de foto van je werk, wijzen alle potloden naar de jonge vrouw en word ik daardoor misleid. :)
Je vangt de spontaniteit en zet een open karakter neer. Een indrukwekkende tekening.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Leonie_

Bericht door Leonie_ »

Ik had een heel bericht getypt, maar die is nu weer weg :| ..

Daar zeg je wel wat Coen! De emotionele waarde zit vooral in het feit dat ze op de foto samen hun passie delen. Namelijk zingen en muziek maken. Op de originele foto staat de jongen een stuk verder naar achteren. Compositie technisch zag ik niet hoe ik hem nog groter kon maken. Maar wellicht zag ik wat over het hoofd (even groot zou raar lijken, omdat er wel een microfoon en alles 'tussen' zit). Hij is minstens zo belangrijk in dit portret als zij.

Ik wil ook heel graag beginnen aan de jongen. Maar als ik dat doe, blijf ik daar de rest van het proces met m'n hand overheen gaan. Ik heb wel netjes een papiertje onder m'n hand, maar dat gaat uiteindelijk toch wel vegen. Ik moet me nog even inhouden :roll:

desiree

Bericht door desiree »

@Leonie

Dit gaat vast (weer) een geweldig mooie persoonlijke tekening worden.
(Natuurlijk ook door je verhaal)
Ik ga er zeker van genieten om jou te volgen.
een fijne dag
groetjes
désirée.

Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Ik volg gezellig mee. Ziet er al goed uit.

Leonie_

Bericht door Leonie_ »

Wat leuk dat jullie meekijken. Vanmiddag ben ik toch aan de jongen begonnen.
Ik twijfel of ik hier een achtergrond bij ga maken. Wat denken jullie?
WhatsApp Image 2020-10-11 at 15.10.35.jpeg

Coen

Bericht door Coen »

Ik zou het, geloof ik, niet doen. Leuk om de opbouw te kunnen volgen, trouwens. Lastig om 'hem' te tekenen, zonder goed voorbeeld?
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Leonie_

Bericht door Leonie_ »

Ik vind het erg lastig. Er zijn te veel belangrijke details die ik moet gokken, maar ik doe mijn best.

Afgelopen dagen heb ik aan wat andere kleine projectjes gewerkt. Nu wordt het tijd om weer opdrachten af te gaan ronden :)
WhatsApp Image 2020-10-23 at 10.20.45.jpeg

Plaats reactie