portret meisje w.i.p advies gevraagd

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met grafiet (grijs potlood, NIET kleurpotlood) zijn gemaakt.

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
lalalala
Contacteer:

portret meisje w.i.p advies gevraagd

Bericht door lalalala »

Ik maak een portret van een meisje maar ik zie het even niet meer. Ik heb tot nu toe 3 lagen aangebracht. 2H, HB en 2B. Ik ga steeds donkerder dus er komt nog meer contrast. Ik werk op A4 papier.
meisje foto (3).jpg
meisje foto (3).jpg (73.85 KiB) 130 keer bekeken
IMG_20200726_113249.jpg
IMG_20200726_113249.jpg (76.58 KiB) 130 keer bekeken
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

Jose Lok

Re: portret meisje w.i.p advies gevraagd

Bericht door Jose Lok »

Ik ben nog lerende dus tips kan ik niet geven maar lees wel mee. Ik vind dit toch echt wel onwijs mooi hoor.

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

@Jose Lok: iedereen is lerende, tips mag je natuurlijk ook altijd geven naar mijn mening! Is in mijn ogen niet inherent aan ervaring of opleiding.
@lalalala: Ik snap dat je je doodstaart, kinderportretten zijn zo moeilijk, ik heb me er nooit aan durven (hoeven) wagen, gelukkig. Wat me nu opvalt is de breedte van het gezicht, met name onder de ogen. Ik heb het gevoel dat de wangen wat te breed uitgevallen zijn, mn voor de kijker links.
Het kindje op de foto kijkt ook wat donkerder, ik denk dat je iets meer contrast aan kunt brengen in de schaduw rondom de ogen en in de mond (ook de mond zou ik persoonlijk doen, zodat je focus in het gelaat houdt, maar wel eenheid krijgt. Zo integreren de ogen vervolgens weer wat beter met het gehele gezichtje). Dat lukt je denk ik wel zonder dat het hard overkomt, jouw stijl en techniek kennende.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

lalalala
Contacteer:

Bericht door lalalala »

portret meisje 2.jpg
portret meisje 2.jpg (52.53 KiB) 97 keer bekeken
@Jose Lok: iedereen kijkt weer anders dus alle tips zijn welkom!

@Maria_Anne. Het gezicht was inderdaad te breed en ook het oor klopte niet. Ik heb het nu wat aangepast. Verder heb ik het mondje al wat donkerder gemaakt en verder nog wat aan de ogen en de huid geprutst. De haren zijn nog wat licht zie ik nu maar daar heb ik nu ook nog niks aan gedaan. En nu op de foto zie ik dat de lijn rechts naast de mond te donker is dus daar ga ik even wat aan doen...
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Een mooi kindje. Mooi zacht getekent. Miss kan je nog wat donkerdere schaduw aanbrengen aan de rechterkant va de wang tot de kin, boven de oogjes en de rechterkant vd nek. E schreef al dat je de haren nog verder uit moet werken.

unikap

Bericht door unikap »

Gaaf stuk werk, waarbij ik me afvraag of het zinnig is een copie te maken en te experimenteren met een donkerder
achtergrond. Zoiets:https://photos.app.goo.gl/jLpKjWbaKUch2Mnv8 , maar netjes en op jouw manier. Wees voorzichtig
met het origineel want dat is van een delicate schoonheid. succes unikap

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Ik vind het al een heel eind de goeie richting. Niet veel werk meer, toch?
Interessante toevoeging van Unikap: ik denk dat met name haar hoofd meer naar voren komt, door wat meer contrast met de achtergrond. Maar ik zou zoiets ook spannend vinden. Daarnaast moet het natuurlijk ook iets zijn wat je voor ogen hebt bij dit portret.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Coen

Bericht door Coen »

Hele mooie tekening al. Verhoudingen zijn goed weergegeven en de herkenbaarheid is heel hoog.
Ik heb de indruk dat je het kind wat symmetrischer hebt weergegeven dan de werkelijkheid doet. Ik meen het te zien aan de mondhoeken, de y-vormen in de oren en enigszins aan de vorm van de ogen. Verder kan ik me nog voorstellen dat je het t-shirt en de schaduw onder het oor veel donkerder weergeeft.
Maar ik vind het werk zo ook prachtig.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Plaats reactie