If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Voor het eerst een paard getekend, kritiek gevraagd.

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met grafiet (grijs potlood, NIET kleurpotlood) zijn gemaakt.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Adeliene

Voor het eerst een paard getekend, kritiek gevraagd.

Berichtdoor Adeliene » Di Apr 23, 2019 3:21 pm

Hoi,

Ik heb net mijn eerste tekening van een paard af, ik ben geen goede tekenaar maar wil het wel worden. Willen jullie kritiek en tips geven?

20190421_125353.jpg

20190421_132313.jpg

De lichte is het begin, de donkere is hoe die af is, de buiten schouder had donkerder gemoeten zie ik nu.

voncrea

Re: Voor het eerst een paard getekend, kritiek gevraagd.

Berichtdoor voncrea » Wo Apr 24, 2019 12:22 am

Nou als dit je eerste tekening is dan is mijn advies vooral blijven oefenen .. met schaduwen spelen en je zal zien dat je steeds beter wordt !
Creativity takes courage
Volg Voncrea ook op Facebook en instagram en

Stephan

Berichtdoor Stephan » Wo Apr 24, 2019 10:01 pm

Heb je al eens met houtskool en SIberisch krijgt gewerkt? Ook leuk om te doen.

Linda B

Berichtdoor Linda B » Ma Apr 29, 2019 10:59 am

voor de 1ste keer zeker niet slecht hoor,werk je uit het hoofd of met een voorbeeld foto,als je van een foto werkt probeer dan goed te kijken naar de kleine details en schaduwen en probeer deze vloeiend in elkaar over te laten lopen door laag over laag te tekenen,wat dan ook helpt om het een beetje uit te vegen met een papieren zakdoekje dan veeg je de streepjes wat weg,probeer de manen wat fijner te tekenen ipv 1 dikke lijn meerdere fijne lijntjes,je bent goed op weg,blijf lekker oefenen en dan komt het goed

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Za Mei 11, 2019 8:40 pm

Linda B schreef:voor de 1ste keer zeker niet slecht hoor,werk je uit het hoofd of met een voorbeeld foto,als je van een foto werkt probeer dan goed te kijken naar de kleine details en schaduwen en probeer deze vloeiend in elkaar over te laten lopen door laag over laag te tekenen,wat dan ook helpt om het een beetje uit te vegen met een papieren zakdoekje dan veeg je de streepjes wat weg,probeer de manen wat fijner te tekenen ipv 1 dikke lijn meerdere fijne lijntjes,je bent goed op weg,blijf lekker oefenen en dan komt het goed

Inderdaad, goed eerste paardenportret! Die verhoudingen vindt menig mens (incluis ikzelf) elke keer weer een uitdaging. Ik wil toch antwoorden op Linda's reactie; er zijn vele tutorials op internet te vinden (en op dit forum wordt er ook naar gevraagd en naar verwezen) hoe je het beste haar tekent. Komt erop neer dat je plukken/lokken in z'n geheel tekent, en niet haar voor haar tekent. Zoek daar even naar, en verder: succes!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Terug naar “Grafiet (grijs potlood)”