W.I.P. Papegaai

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met (olie)pastel gemaakt zijn.

Moderators: AtelierBrigitte, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia, Mariska

Melissa
Contacteer:

W.I.P. Papegaai

Bericht door Melissa » zo sep 07, 2014 9:34 pm

Hoi lieve forumgenoten,

De honden even gelaten voor wat het was en dit keer een andere diersoort gekozen ;) Namelijk, een blauwgele ara papegaai. Onze grijze roodstaart Willem vond ik iets te grijs/"saai" (of daardoor gewoon te moeilijk ;) ) om te tekenen, maar ook die staat nog in de planning ;)

Dit is de voorbeeldfoto (van google geplukt)
Afbeelding

Schets (man wat vind ik de verhoudingen lastig :( Iemand daar tips voor? Ik schets nu altijd uit de hand maar zie vaak te laat dat het niet helemaal klopt).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wordt vervolgd... ;)

Tips welkom!

Gr. Melissa

Annemarie62

Re: W.I.P. Papegaai

Bericht door Annemarie62 » di sep 09, 2014 12:40 pm

Mooie eerste opzet!!!Kijk wel even goed naar de snavel....Vooral het onderste zwarte loopt veel puntiger.Ook de bovenste zwarte snavel is bij de overgang van dik naar dun, dikker.SUCCES....
Schilderijen van mij zijn ook te zien op: http://www.annemariekonings.eu

Melissa
Contacteer:

Bericht door Melissa » di sep 09, 2014 10:20 pm

Dank je wel Annemarie voor je reactie :) Ik heb de snavel nog een heeel klein beetje bijgewerkt (durfde niet meer zo goed, was bang het te verpesten door de groene achtergrond die dan mengt ;) ). Het blauw van de nek is nog niet af en ben nog bezig met de vleugel... Pittig klusje ;) Het ziet er allemaal niet perfect uit, maar het gaat ;) De lichtgroene achtergrond wil ik ook nog aanpassen, want daardoor valt de papegaai een beetje weg.... Iemand een tip voor de kleur voor de achtergrond?

Afbeelding

Afbeelding

Foto lamplicht:
Afbeelding

Melissa
Contacteer:

Bericht door Melissa » do sep 11, 2014 10:46 pm

Afbeelding

Toppie

Bericht door Toppie » vr sep 12, 2014 5:55 am

Ik vind hem mooi qua kleur. Het typische vind ik dat je eerst met de achtergrond begint, maar zo heeft iedereen zijn werkwijze.

lambaja

Bericht door lambaja » vr sep 12, 2014 8:26 am

Misschien kun je onder de snavel naast de borst wat meer groen aan brengen, dan valt het gele van de vogel meer op. Verder ga je goed.

nummer11

Bericht door nummer11 » vr sep 12, 2014 9:31 am

Mooie kleuren.
instagram: nienke.art

Melissa
Contacteer:

Bericht door Melissa » vr sep 12, 2014 7:12 pm

@Toppie: dank je wel :) Dit is de eerste keer dat ik met de achtergrond ben begonnen ;) Ik heb dat geprobeerd om die lijnen/aura om het object te voorkomen maar dat is niet helemaal gelukt. Misschien begin ik de volgende keer wel weer met het "tekenobject" zelf ;) ik heb nu immers de achtergrond op het laatst alsnog moeten aanpassen ;)

@Lambaja: bedankt voor je reactie :) Bedoel je een klein beetje rondom de gele borst groen maken? Ik had het van groen naar rood gedaan omdat ik de vogel met de groene achtergrond er niet zo mooi uit vond komen. Bedoel je maar een centimeter groen rondom de borst en de rest rood?

@nummer11: dank je wel :)

Stefanie
Contacteer:

Bericht door Stefanie » vr sep 12, 2014 10:02 pm

Mooi! Misschien dat de achtergrondkleuren nog wat meer in elkaar over kunnen lopen. Verder erg goed gedaan!
Dierentekeningen in opdracht: Facebook | Instagram

Tamara

Bericht door Tamara » za sep 13, 2014 5:24 pm

Mooi hoor!!!
Gewoonten zijn de vingerafdrukken van het karakter

Soon

Bericht door Soon » za sep 13, 2014 5:54 pm

Nou heel mooi, zeker die rode achtergrond nu hij springt er veel meer uit.
"Embrace the glorious mess that you are"

Melissa
Contacteer:

Bericht door Melissa » za sep 13, 2014 9:40 pm

Dank jullie wel Stefanie, Tamara en Soon :)
Ik ga komende week de puntjes op de "i" zetten ;)
Bedankt Stefanie voor de tip!

Oh ja... Het papier is fabriano pastelpapier en ik heb denk ik voor 95% Rembrandt soft pastelkrijt en 5% stabillo carbothello pastelpodlood gebruikt ;)

Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 » zo sep 14, 2014 3:51 pm

Mooi!

Naja naja

Bericht door Naja naja » zo sep 14, 2014 6:00 pm

Verhoudingen is alleen maar doen, doen, doen... je wordt vanzelf beter. Ik zou je alleen meegeven om zoveel mogelijk verschillende onderwerpen te tekenen, zodat je ontwikkeling erin enigszins gelijk oploopt. Zo heb ik echt issues met vogels, mensen, en honden, terwijl katten en paardachtigen me meestal wel goed afgaan :P Je moet vooral goed leren kijken, en ook altijd blijven kijken. Soms dan teken je wat na en dan denk je dat je iets natekent, maar dan blijkt het dat je vooral het beeld wat je in je hoofd hebt aan het tekenen bent en niet zozeer je afbeelding. Tenminste, dat overkomt mij wel eens.

Wat ook wel eens wil helpen is om met je werk voor een spiegel te gaan staan, dan bekijk je het weer met 'frisse' ogen en zie je vaak wel waar de fouten zitten :)

Ik zou het je willen afraden om met rasters en dergelijke te gaan werken. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar 1. je krijgt ze toch niet helemaal goed van het papier af, en 2. je leert er geen verhoudingen door zien, omdat je alleen maar lijnen tekent naar hoe die in verhouding staan tot je raster. Ook komt het regelmatig voor [zie ik hier op het forum vaak] dat het op bizarre wijze toch scheef gaat, ondanks dat als het nagemeten wordt het technisch gezien zou moeten kloppen. [En dan krijg je weer van die opmerkingen 'ik heb het nagemeten, het klopt echt!' ja, dat zal wel... maar als die neus/oog/oor scheef staat, staat het gewoon scheef ;) ]

Melissa
Contacteer:

Bericht door Melissa » ma sep 15, 2014 7:55 pm

Dank je wel Pluis! :)
Bedankt Naja naja voor je uitgebreide reactie :) Gelukkig ben ik niet de enige dan die stoeit met verhoudingen ;)
Mijn interesse ligt vooral bij de honden, nu met een vogel begonnen... kortom: vooral dieren/natuur ;) Maar met mensen wil ik ook gaan beginnen binnenkort. Ik houd ook helemaal niet van rasters en dergelijke, daar heb ik niet echt geduld voor ;) Een keer geprobeerd en het lukte me niet eens een fatsoenlijk raster te tekenen :oops: ;) toen toch maar weer op gevoel gaan schetsen ;) De spiegel vind ik ook heel erg handig, maar daar is het vaak het probleem dat ik dan te laat zie dat de verhoudingen niet kloppen, omdat de tekening dan meestal al half af is voor ik hem voor de spiegel houdt ;) Ik moet mezelf aanleren de tekening/schets eerder voor de spiegel te houden, voordat ik het ga "inkleuren", haha. Nogmaals dank voor je reactie!

Plaats reactie