Hierbij heb ik wat werken.

In dit subforum kun je je tekeningen plaatsen die met (olie)pastel gemaakt zijn.

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

RichardsArt

Re: Hierbij heb ik wat werken.

Bericht door RichardsArt »

Dit hondje heb ik eerst grote grove contourlijnen uitgemeten. Eerst met de ogen begonnen naar de neus toe.

Daarna kop naar de poten links en dan rechts uitgewerkt.
De poten als laatste aan gewerkt.

Coen

Bericht door Coen »

Werken aan een tekening en 'm dan een paar dagen laten liggen, zoals je omschrijft te doen in je reactie op mijn 'commentaar', is altijd goed, volgens mij (al is het niet altijd leuk): je ziet veel beter waar je nog aan kunt werken of wat niet helemaal correct is. Het is een volgend punt of het ook lukt om er iets goeds mee te doen. :D
Die hond ziet er goed uit. De belettering op het tuigje vind ik opvallend goed uit de verf komen. Heel regelmatig en in het oogspringend. De vacht staat er ook goed op. Ooit was er een hele levendige groep van mensen op dit forum, die elkaar ondersteunden d.m.v. commentaren bij het maken van dierportretten met pastelkrijt. Misschien heb je nog iets aan enkele oudere topics, al vind je niet meer in alle topics ook de broodnodige foto's.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

RichardsArt

Dankje Coen. De vacht was ik ook uren mee bezig. Het tuigje en doekje was ook een flinke uitdaging omdat op de fotootje een beetje half kon zien. Maar gelukkig kwam ik eruit. Ja ik wil graag overtuigen dat het realistisch moet lijken. Dat is vaak een (probleem) is ook niet zo heel erg, maar ik moet er even weer bij weg, want die lijntjes en lichtgeving in doekje heb vaak moeten verbeteren net zolang, ja daar komt ie, te precies en ontevreden. In positieve zin natuurlijk.

Ok, ja ik merkte al wat dat er af en toe wat per onderwerpen en wat commentaar word gegeven onder andere pastel. Het zal wel per topic wat gaan schommelen natuurlijk. Er is genoeg te zien en te leren en bewonderen. Het maakt mij niet wat voor materiaal er word gebruikt, je kunt er altijd iets van opsteken en misschien is het leuk om eens een keer wat anders erbij te proberen. Experimenteren of iets dergelijks. Hulp van vragen zijn er volop, dat vind ik prettig dat je samen leuke dingen kunt delen.

Ik zal inderdaad ook even kijken naar de oudere topics.

Coen, bedankt voor jouw leuke bevindingen en informatie.

Leonie_

Bericht door Leonie_ »

Hoi Richard,

Mooie werken en wat een formaat :O Ik vind het erg leuk om je manier van werken te zien en je verhaal te lezen. Ik ben benieuwd naar meer :)

RichardsArt

Hallo Leone,

Wat leuk dat je mij bericht hebt. Ja zijn grote formaten, vind het fijn om daarmee te werken. Bedankt voor jouw belangstelling en jouw bewondering. Ja er komen meer hoor, maar zal wel even duren.

Groeten Richard

RichardsArt

20121124_125859.jpg
De brommer is weer terug.

Coen

Bericht door Coen »

Ik zag dat de eerdere afbeeldingen in dit topic verwijderd zijn i.v.m. privacyregels. Betreft het hier een nieuwe tekening van jouw hand, Richard?

RichardsArt

Hallo Coen,

Nee dit is eerste die ik in dit topic geplaatst had.

RichardsArt

Deze afbeelding was eerst bij de reacties van @unikap.

Coen

Bericht door Coen »

Ik herkende 'm ook wel, maar ik vroeg me af of er iets aan veranderd was. :)

RichardsArt

Haha. Nee ik heb er niks aan veranderd het was een opdracht. Deze mocht ik terugzetten.

Coen

Bericht door Coen »

:thumbs:

julie lapin

Bericht door julie lapin »

hallo richardsart,

ik vind van jouw werken alleen deze gele brommer terug , mooi en heel gedetailleerd zoals het hoort bij voertuigen , goed uitgewerkt , de gele achtergrond werkt goed bij de kleur van de brommer (of moto of mobylette?)

( ik heb ooit een boekje over fietsers geillustreerd, die wielen..... twee cirkels per wiel , met de losse hand, dat was afzien ( = balen) ,
dat nooit meer ! :pff: )

RichardsArt

Hallo julie lapin, bedankt voor jouw complimenten, de andere werken heb ik verwijderd omdat het misschien privacy gevoelig kan wezen vanwege opdrachten.

Ok dat is erg leuk, ja die wielen, daar is wel even een hulpmiddel bij nodig. Vooral met diepte tekenen of perspectief.

Leuk dat je even kwam kijken,

Groeten Richard.

Plaats reactie