Hallo allemaal,
Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia
-
Hallo allemaal,
Mijn naam is Jolanda, ik ben 57 jaar en zit sinds begin dit jaar op schilderles. Mijn moeder schilderde heel veel en toen zij overleed heb ik al haar schilderspullen gekregen. Dat is inmiddels bijna 15 jaar geleden. Nu de kinderen het huis uit zijn, kwam er ruimte om een schilderles te creëren. Ik kijk uit naar mijn pensioen, zodat ik meer tijd heb voor het schilderen, ben helemaal verslaafd geraakt. Mijn docent vindt het jammer dat ik het zo laat ontdekt heb. Dat beschouw ik als een compliment. Ik schilder nu eigenlijk alleen nog van foto's, weet nog niet zo goed mijn eigen ideeën om te zetten op het doek. Al komt mijn laatse werk aardig in de buurt, dat is een beetje van een plaatje en toch wel een groot deel van mezelf. Zal de foto bijvoegen.
Ik ben benieuwd wat ik op dit forum allemaal kan leren, ga het snel eens doorspitten, maar voor nu even genoeg, tijd weer om mijn penseel op te pakken.
Ik ben benieuwd wat ik op dit forum allemaal kan leren, ga het snel eens doorspitten, maar voor nu even genoeg, tijd weer om mijn penseel op te pakken.
-
Re: Hallo allemaal,
Ik zie mijn foto er niet bij, heb ik iets verkeerd gedaan?
Wellicht wel, je moet je bestand niet te groot maken.
Ik comprimeert het bestand tot de grootste zijde 800 pixels bedraagt. Dan toevoegen dmv bijlage en dan ook 'plaats in tekst' zodat je foto meteen zichtbaar is.
Geef maar een seintje als niet lukt...
Enne.... Van harte welkom uiteraard...
Ik comprimeert het bestand tot de grootste zijde 800 pixels bedraagt. Dan toevoegen dmv bijlage en dan ook 'plaats in tekst' zodat je foto meteen zichtbaar is.
Geef maar een seintje als niet lukt...
Enne.... Van harte welkom uiteraard...

-
Hij was dus idd te groot

Meteen ook een mooie binnenkomer!

Binnenkomers worden meestal niet met olieverf gemaakt. Bij een binnenkommer wordt gebruikgemaakt van acrylverf en met een speciale wand of dakschilderskraag aan de wand vastgezet, waarop de verf dan schuin opgetikt wordt. Voor een mooi resultaat is het dus belangrijk dat de wand geschilderd is om een goed afstandsbedekking te verkrijgen en dat de wand in goede staat verkeert om de overlast van het vliegweer onder controle te houden.
Van harte welkom op het forum, Jolanda.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!