Nieuw lid

Ben je nieuw? Stel je voor aan de andere leden van het forum en lees ook even de forumregels door!

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
MarkS

Nieuw lid

Bericht door MarkS »

Al jaren ben ik geïnteresseerd in kunst. Sinds 2017 ben ik begonnen met acryl schilderen en heb sindsdien de
smaak te pakken. Graag zou ik via dit forum meer willen leren. Want schilderen verrijkt mijn leven! Daarnaast vindt ik het ook erg leuk om af en toe wat met aquarel te experimenteren. Op dit forum laat ik mij graag inspireren en stimuleren door andere schilders !!

mrsgray

Re: Nieuw lid

Bericht door mrsgray »

MarkS.
Super! Vanharte welkom. Ik ben benieuwd naar je werken.

MarkS

Bericht door MarkS »

Hierbij een greep uit wat ik geschilderd heb. Ik ben nog erg aan het zoeken naar een eigen stijl. Ook wil ik graag olieverf op waterbasis gaan uit proberen t.z.t.
acryl op canvas.jpg
acryl op canvas.jpg (64.09 KiB) 77 keer bekeken
Acryl op papier.jpg
Abstract op karton acryl.jpg

mrsgray

Bericht door mrsgray »

Nou die mogen er best zijn.
Van de 2 in acryl zou ik het niet erg vinden moesten die hier aan de muur hangen.

RichardsArt

Bericht door RichardsArt »

Hallo MarkS, welkom op het forum, prachtige werken en met veel passie gedaan zie ik. Ja deze kunnen zeker tentoongesteld worden. Gr. Richard.

MarkS

Bericht door MarkS »

Hartelijk dank voor jullie reacties!! Wat leuk zeg. Dit geeft mij knowhow om door te gaan! Tips/ adviezen zijn daarnaast ook van harte welkom om mijn schilderijen te verbeteren. Ik moet wel zeggen dat ik nooit op les heb gezeten. Wel veel gelezen, video's bekeken over schilderen, aquarel enz.

RichardsArt

Graag gedaan, ja commentaren en adviezen worden altijd op een vriendelijke en positieve manier gegeven omdat je inderdaad, doorzettingsvermogen krijgt op meer verbetering, techniek en misschien andere materiaal proberen.

Maar dat doe ik ook weleens, YouTube of Google afbeeldingen. Puur voor inspiratie of vergelijkbare aspecten. Maar hier dan je werk plaatsen kan je niet beter wensen met alle hulp en commentaren.

MarkS

Bericht door MarkS »

Inderdaad wat uitgeprobeerd. Met olie pastel krijt. Jawel van Action. Ik had erover gelezen en dacht dit wil ik ook eens doen. Op een stukje hardboard.

MarkS

Bericht door MarkS »

Stilleven oliepastel
Stilleven oliepastel

RichardsArt

Nou dat ziet er leuk uit. Je hebt er mooie lichtgevingen en schaduwen ingebracht. Mooi werkje en ook het glas heb je de doorschijning leuk getekend.

Ja beginnen met artikel action bijvoorbeeld kun je leuk opstarten. En zo wat meer fijnere details proberen in te brengen. Ik werk vaak zonder oliebasis. Maar met olie kun je heel verfijnde tekeningen maken.

Doezelaars helpen ook met uitvegen en verfijnde details boetseren.

Maar leuk dat het geprobeerd hebt en mooi begin.

MarkS

Schilderijen

Bericht door MarkS »

In mijn vrije uren de afgelopen tijd een stilleven gemaakt in acryl op MDF. Eerst wat materiaal verzameld, foto gemaakt en daarvan na geschilderd. Het wijkt wat af misschien van het standaard. De attributen vormen niet echt een eenheid. Maar persoonlijk vindt ik het wel een kleurrijk geheel...
Bijlagen
Stilleven in acryl op MDF board
Stilleven in acryl op MDF board

unikap

Bericht door unikap »

Dit laatste ding krijgt charme door de bijna recalcitrante keuze en positionering van spullen.
Tja lekker eens lekker gek doen heeft ook iets. gr jed.

MarkS

Bericht door MarkS »

Bedankt voor je feedback! En inderdaad wilde ik eens wat afwijken van het standaard :) Vanaf nu zal ik mijn werken posten onder het kopje 'eigen werk' olieverf/ acryl denk ik.
Het schilderij komt een beetje wazig over. Maar ik had hem een glans vernisje gegeven en geen flits gebruikt bij het maken van de foto. Het is de lichtval denk ik die het wazige effect gaf.

Plaats reactie