If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

nieuw hier

Ben je nieuw? Stel je voor aan de andere leden van het forum en lees ook even de forumregels door!

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Linda B

nieuw hier

Berichtdoor Linda B » Ma Apr 29, 2019 8:22 am

hallo allemaal,
Mijn naam is Linda en kom uit Huizen in 't Gooi.
Als kind was ik al gek van tekenen en stonden er al dieren op mijn papiertjes,op school hadden we 1x per week een uurtje tekenles,ik hoef je niet te vertellen dat dat mijn favoriete vak van school was.

Of ik er goed in was??? geen idee maar oefening baart kunst Vanaf 1993 ben ik er meer mee gaan doen.Ik heb eens een thuiscursus geprobeert en afgemaakt maar vond daar ook niet wat ik zocht.Ik ben dus autodidact en leer door dieren te observeren,kijk hoe ze bewegen en naar hun karakter en probeer dit in mijn werk terug te brengen.
Katten heb ik altijd om me heen en mijn voorliefde voor paarden zorgde dat ik op mijn 9de op paardrijden ging en tenslotte mijn eigen paard kocht,zij hebben mij veel geleerd en zijn een prima inspiratiebron.

Ik vind het leuk om te zoeken naar mooie composities en natuurlijk mijn eigen inbreng.Wat ook helpt is veel schetsen en proberen en ik moet zeggen,ik leer nogsteeds en zie in mijn eigen werk nogsteeds puntjes die ik kan verbeteren en dat maakt het ook zo'n heerlijke uitdagende hobby.

Ik heb met diverse materialen gewerkt maar,toen ik door een ongeval een beperking opliep was het even helemaal niet meer mogelijk om mijn geliefde hobby uit te voeren,9 jaar heb ik niks kunnen doen.Daarna voorzichtig begonnen en opgebouwd tot wat het nu is.

Het is alleen niet meer mogelijk om met al het materiaal te werken,ik heb dus moeten selecteren wat voor mij haalbaar is.

Het werken met grafietpotlood is mijn ding geworden en daarbij werk ik voor de afwisseling met pen,houtskool en aquarel.

Mijn stijl kenmerkt zich doordat ik met grafiet realistisch teken met een smokey look,wanneer ik een kleurtje gebruik mag het wat speelser zijn.Ik teken alleen dieren geen mensen,leuk om hier op het forum te zijn en het werk van anderen te bewonderen.

AtelierBrigitte

Re: nieuw hier

Berichtdoor AtelierBrigitte » Vr Mei 03, 2019 10:02 am

Welkom op dit forum!

Lees de forumregels
Niet altijd even spannend, maar wel zo fijn om dit even door te lezen. Daar staat bijvoorbeeld wat wij van je verwachten als je iets van je werk plaatst (over gebruikt medium, afmeting van je werk etc.)
Klik hier voor de forumregels.

Als je vragen hebt (bijvoorbeeld: "hoe plaats ik een foto?"), lees dan eerst onze FAQ!

Heel veel forumplezier!
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Stephan

Berichtdoor Stephan » Vr Mei 03, 2019 4:22 pm

Welkom, Linda!

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Za Mei 11, 2019 8:27 pm

Welkom, ik ben benieuwd naar je smokey tekeningen!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Terug naar “Even voorstellen”