Coen's schetsboek

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Coen

Re: Coen's schetsboek

Bericht door Coen »

@unikap: Misschien klink ik hard, maar dat kind moet zichzelf redden, vrees ik, want ik ben al opgegaan voor nieuwe avonturen, dus met de triviale gevoelens moeten jullie zelf afrekenen.
Wellicht helpt als ik zo meteen een nieuwe post, al wijst ook die tekening erop dat het leven niet te lichtzinnig moet worden opgenomen!
Dank, duo Zabo!
mrsgray: Ok, dat van die snor begrijp ik wel. Met dat potlood ben ik ook blij. Overigens al een aantal maanden geleden getekend; hergebruik leidt dan tot wat tijdswinst. Dank voor je hartelijke reactie, Sofie.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Coen

Bericht door Coen »

Een lezing die om onbekende redenen wordt gestaakt: Inktober 29
Inktober202128.png

unikap

Bericht door unikap »

Nogal een bedrijfsongevalletje zo te zien, maar dit geeft toch een veel interessanter resultaat dan de onlangs door mij
voorgestelde prent van een boze inktvis onder water. Daarentegen gaf het minder mogelijkheden om je er met een er
met een "jantje van Leiden" af te maken.
Je uiterst efficiënte teken methodes doen je nergens voor terugdeinzen blijkt wel weer.
Je draagt ons beider waardering weer geheel weg. gr duo zabo

mrsgray

Bericht door mrsgray »

Ik weet dat 'sepia' de latijnse naam is voor zeekatten, maar halen ze eigenlijk inkt uit inktvissen? En worden die dan gemolken? En hoe?
(https://isgeschiedenis.nl/nieuws/geschiedenis-van-inkt spreekt trouwens niet eens over de inktvissen)

Ik denk dat meneer zijn lezing beter es overdenkt tijdens deze "inktpauze"

Coen

Bericht door Coen »

@duo zabo: Dank voor jullie waardering. Ja, deze was toch wel weer arbeidsintensief. Maar het verhaal moet verteld worden, hè? En als ik het niet doe ...........
@mrsgray: Inkt komt niet van inktvissen?? Dan ontbreekt de wetenschappelijke basis voor mijn werk in deze maand...... :eek: :x Hopelijk begeef ik me met de volgende op minder glad ijs, want missverkiezingen zijn ook niet echt meer van deze tijd.
Inktober202129.png

unikap

Bericht door unikap »

Wat een rimpelloze schoonheid terwijl wij al in onze levens-oktober-maand zitten,
nostalgie de l'age tendre.
Het weer is omgeslagen en met die global heating komt het vanzelf goed de komende maanden.
De gasprijs doet je de termostaat vanzelf een graadje lager zetten. Dan trekt zij een warm vestje aan toch . . .
We zijn benieuwd naar de laatste twee, groeten uit zabo

mrsgray

Bericht door mrsgray »

Ocharme da meiske... en wat als je vandaag en morgen nu nog beter geschikte kandidaten tekent?

Coen

Bericht door Coen »

@duo zabo: Daar zeg je wat..... Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat het 'goed komt met de global heating". De laatste twee komen eraan, maar wel één voor één.
@mrsgray: Dan zit de missverkiezing van 29 oktober er al op en vissen ze achter het net!

Coen

Bericht door Coen »

30 oktober, nog een huh....
Inktober202130.png

unikap

Bericht door unikap »

Eerst een mooi meisje en nu een knappe knul, oogstrelende medemensen.
Thans een uitgesneden pompoen-kop? met deze jongeman als opmaat daartoe?
Ben benieuwd gr van ons

Coen

Bericht door Coen »

:D
Nee dus, je moet het doen met een halfslachtig eindproduct, waarin knippen en plakken een grotere rol speelde dan {ahum} verfijnd tekenwerk.
Niettemin is het de afsluiter van een reeks waar ik in het algemeen op terugkijk met genoegen, niet in de laatste plaats dankzij Sofie (mrsgray) en jou (unikap) en je vrouw.
Inktober202131.png

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Geweldig, Coen! Wat een productiviteit :) Ik krijg tegenwoordig alleen nog maar stress van het idee aan de doelen van Inktober te moeten voldoen, haha. Maar je werk is inspirerend! In humor/inhoud, productie en stijl :)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

mrsgray

Bericht door mrsgray »

Bedankt Coen voor de aanzet tot inktober. Ik heb genoten van je leuke tekeningen.

Coen

Bericht door Coen »

@Maria_Anne: Hé Marieke, leuk om je hier weer te treffen! Pas maar op, als je het werk inspirerend noemt, verwacht ik daar de resultaten van te zien! :angel:
@mrsgray: Jij bedankt dus, Sofie, voor het inspireren!

Pluis1969
Contacteer:

Bericht door Pluis1969 »

Ik heb eens even op mijn gemak terug zitten kijken bij jou! Sjonge je bent erg productief geweest. Ik vind het al knap dat je bij ieder onderwerp een plaatje bedenk en dan ook nog zo leuk uitwerk. Dat jongetje met die platte benen vond ik wel heel erg zielig.

Plaats reactie