Coen's schetsboek

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Coen

Re: Coen's schetsboek

Bericht door Coen »

Dank je wel, Jan Eric! Met verf pak je het inderdaad anders aan. Digitaal werk ik in veel meer lagen dan met schilderen. Aan het eind van het proces voeg ik sommige lagen samen, om het overzichtelijk te houden.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Coen

Bericht door Coen »

Oefening girlcartoon
cartoongirl.png

Coen

Bericht door Coen »

It's mine!.png

mrsgray

Bericht door mrsgray »

Lower your weapons! (Die vork is van hoek veranderd). Heel leuk hoe je de reflecties in die vork hebt getekend. En de waanzinnige rat mag er natuurlijk ook zijn ( maar liever niet mijn huis)

Coen

Bericht door Coen »

Ja, de vork is niet af. Ik heb een slechte referentiefoto gebruikt, maar er wordt dus nog aan gewerkt. De 'Ice-toffee' laat ik nog een schaduw werpen, zodat duidelijker wordt dat het door de lucht vliegt.
Dank je wel, Sofie!

Coen

Bericht door Coen »

En een hele late reactie op Maria_Anne's post (20 november): Dank je wel. Handen blijven moeilijk, maar ik zie ook dat de resultaten beter worden door te doen.

Coen

Bericht door Coen »

It's mine!.png

Coen

Bericht door Coen »

Deze is af:
Titel: 't Is van mij! of: Aan de top van de voedselketen
It's mine!.png

mrsgray

Bericht door mrsgray »

Door de hoge waterstand en de vele regen komen deze beestjes waarschijnlijk wat makkelijker uit hun holen de tuin in.
Ik heb er de laatste dagen toch een paar mogen uit de weg ruimen (de honden doen hier 't vuile werk, uit de weg ruimen mag je voor mij letterlijk nemen). Bah.

The little creatures of nature... they don't know they're ugly.

Nu los van het onderwerp zelf:
Heel geslaagde compositie met je gebruikelijk oog voor detail. Er zit een heel verhaal in. Die beesten zien er zo schitterend gruwelijk uit.

Ik vraag me of het niet duidelijker zou zijn dat die bruin blauwe "Ice Toffee" vliegt en in beweging is als die wat meer rechts zou staan en wat los(ser) van de rest van de compositie. Dan valt hij misschien uit de poten van de rechtse rat...
Nu zie je alleen doordat er geen "stabilisatie" is, (en de slagschaduw op de banaan) dat hij ergens in de lucht hangt, en dus waarschijnlijk weg vliegt.

Of misschien als je die "uit focus" zou kunnen brengen met een of ander digitaal effect, dat dat dan ook opgelost raakt...

Coen

Bericht door Coen »

Ha Sofie,
In de eerste plaats hartelijk dank voor je uitgebreide commentaar!
Ik ga vandaag nog even kijken of je aanbevelingen waar het de toffee betreft, iets kunnen opleveren. Als je lang met iets bezig bent, zie je vaak niet meer wat anderen met een frisse blik, wel zien.
Ratten geven vele nadelen voor mensen: de schade die ze jaarlijks knagen, is ontzettend hoog (denk aan voedselschade, schade aan elektriciteits bedrading en kortsluiting, bestrijding, ...) en ze zijn bekende overdragers van meerdere ziekten, ........ En dan zijn er ook nog mensen die hen neerzetten als monsters! :angel:
Overigens valt er andersom ook wat te klagen: ratten en muizen zijn wereldwijd de meest gebruikte proefdieren ....... en ze staan niet bepaald op de lijst van beschermde diersoorten.
De rat is een hoog sociaal (ooit trof men een rattenkoppeltje rennend over een erf, waarbij de ene de andere leidde met een strohalm, die ze beiden in de bek hadden, omdat een van de dieren blind was) en intelligent dier. Ik heb een zwak voor ze. Maarre........ ik heb niet de illusie dat ik je daarmee over de streep trek...... :D
Nogmaals dank, Sofie.

Coen

mrsgray

Bericht door mrsgray »

Coen, als je toch bezig bent, en je nog zin hebt... kijk dan misschien ook es naar de schaduw die het bovenste pakje op het broodje legt. Die schaduw ziet er heel scherp en afgesneden uit... of ik weet het niet.... niet helemaal juist...

Coen

Bericht door Coen »

Doe ik, Sofie, al wil ik dat scherpe zo laten.

Coen

Bericht door Coen »

Met kleine wijzigingen
It's mine!.png

mrsgray

Bericht door mrsgray »

Coen,

je hebt dat super opgelost Nu lijkt alles precies in beweging te zijn.
Goed gedaan!

Coen

Bericht door Coen »

Dank je wel!

Plaats reactie