laatste werkjes

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

unikap

Re: laatste werkjes

Bericht door unikap »

hoi Richard, Hier jaagden ze het meest met paarden, maar mensen liepen er ook wel voor in een tuigje.
Met een paard ging het 1.5 kmu en met mensen wrsch. nog wat minder. Ilja Repin heeft er ook een heel
fraai schilderij van gemaakt. https://www.google.nl/search?hl=nl&tbm= ... sQMQgwE6BQ
Beetje ècht mooi, groet unikap

RichardsArt

Bericht door RichardsArt »

Hoi unikap, nou ik heb even gekeken naar jouw Ilja Repin, ik ken deze kunstschilder niet, maar inderdaad zeg, oogstrelende werken. Ja dat was vroeger in ieder geval een stuk vooruitgang en geen domme kracht meer. Indrukwekkend en zwaar leven zullen die mensen hebben gehad. Heel mooi weergeven en is ook mooi voor educatieve geschiedenis. Ik ga hier wel vaker op kijken. Mooi dat jij dit met mij wilt delen.

unikap

Bericht door unikap »

Een jaar of 20 geleden was er een mooie tentoonstelling van in het groninger museum door samenwerking van gasunie en het russische gas.
Was erg de moeite waard. Wellicht nog een catalogus van te ritselen ergens in het noorden. groet unikap

desiree

Bericht door desiree »

Ik vind je tekening heel erg mooi.
Grafiet kan hele mooie resultaten geven,
en dat is je goed gelukt.
een fijne dag
groetjes
désirée.

unikap

Bericht door unikap »

Dank je Desiree,
ik zag ook, dat je qua landschappen en zo wel op een vergelijkbare manier werkt.
De kunst is soms om zulk werk met fotograferen en scannen goed over het
voetlicht te krijgen. Verf komt robuuster over bij het reproduceren.
groet unikap

RichardsArt

Hallo unikap, dat was wel een bezoek waard in die Groninger museum. Zo raak je altijd weer geïnspireerd en heb je weer een doel om weer met iets leuks te beginnen.

Groeten Richard

unikap

Bericht door unikap »

Zo weer eens wat toevoegen aan mijn werk. Een dijkhuisje in Brakel, dat er slecht bij staat, want de pannen aan de dijkzijde vallen eraf en als er niet op tijd ingegrepen wordt om dit gemeentelijk monument te redden, dan is het zo slooprijp, dat het daadwerkelijk verdwijnt.
Het is zo'n bekend soort huisje van niks, maar als aankleding van de dijk zeer geslaagd. Het is vermoedelijk 19e eeuws en een kaarsnis in de achtermuur wijst er op, dat erachter ook nog iets stond waarin men licht wilde laten schijnen. Zie rechts boven naast het grootste achterraam. De mooie kant ligt langs de koningstraat. Veel ramen zijn in de loop van de tijd vergroot, want de oorspronkelijke rollaagjes zijn te klein voor de ramen. Het perspectiefje is de situatie van ca 1970. gr unikap
Bwd d1 nw - kopie.jpg

Coen

Bericht door Coen »

Daar moet ik wel meer dan eens voorbij zijn gekomen, of ligt het niet aan een doorgaande fietsroute? Ligt het dichtbij de aanlegplaats van de veerpont?
Ik vind dat de tekeningen van een zeer hoog niveau zijn. Door het prachtige pand van alle kanten te tekenen, heeft het een functionele uitstraling. Ik kan me voorstellen dat de gemeente waar Brakel onder valt, geïnteresseerd zou zijn in dit soort werk , zeker nu het voortbestaan van dit mooie dijkhuis, bedreigd wordt.
Wat is het werkelijke formaat van je werk?
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

unikap

Bericht door unikap »

Hoi Coen, Dank voor je reactie. Ja, je komt erlangs als je de pont naar Bommel neemt. Op de dijk links dan krijg je eerst de dubbele aansluiting Gortstraat Kooihoek en de volgende hoek is de Koningstraat. Bouwhek en deplorabel dak maken, dat je het niet missen kunt. Qua belangstelling ben ik zelf het fanatiekst. Van de bommelse monumentencommissie weet ik, dat ze lauw staan tegenover jan en allemans paupere pandjes. Dit spul ga ik in een kalender stoppen en komt dan hier en bij de Hist. Kring Bommelerwaard op het forum. Formaat is A3 en dan is het "meetwerk" op grond van baksteenmaten 1:100. groeten unikap
https://www.google.fr/maps/place/Waaldi ... 2936?hl=nl

RichardsArt

Hallo unikap,

Ik sta er weer van te kijken, echt heel mooi gedaan. De bakstenen werk, ik blijf er naar kijken. Leuk verteld de route om te bezichtigen en zie je de mooie gedetailleerde tekeningen die je wel met spectaculaire wijze hebt getekend. Is voor vele mensen een leuke geschiedenis om op terug te kijken. Dit word een pracht kalender!

Groeten Richard

unikap

Bericht door unikap »

https://www.vierheerlijkheden.nl/cms/in ... verzwaring

Mocht je nieuwsgierig geworden zijn Richard, dan kun je lekker verder kijken op de leuke site van de 4 heerlijkheden.
Datzijn geen tekeningen, maar foto's. Wel interessant. dank voor je reactie gr unikap

RichardsArt

Ik zal kijken op de site van jouw link.
Dankje,

Groeten Richard

unikap

Bericht door unikap »

Heel stout plaatje van Beaugency. Wie wel eens in Frankrijk op vakantie gaat kent ze wel die stemmig gekleurde toeristische info borden langs snelwegen en routes nationales. Hier één van mijn favorieten die op internet nergens te vinden was, terwijl ik hem dolgraag wilde hebben omdat ik hem zo leuk vond. Tijdens een fietsvakantie dus de bus dan maar aan de kant gezet en een foto van zo'n bord gemaakt. Dat is natuurlijk perspectivisch vertekend. Dus heb ik de foto met Paint gerasterd inclusief de vertekening en opnieuw getekend in een correct raster. Vervolgens inkleuren met Paint na alle kleuren gepipetteerd te hebben. Heel dat gedoe heeft me een dikke week gekost. Moeizaam dus en nog plagiaat ook, maar hij prijkt nu op een zandkleurige woonkamerdeur en ik loopt er dagelijks met plezier langs.
Beaugency kleur afdruk A3.jpg
groet unikap

Coen

Bericht door Coen »

Wat een ongelooflijk precies werk heb je hier geleverd! Dan moet je echt weten waar je mee bezig bent. Vrijwel elk lijntje en vlak staat op de goede plaats. Alleen hoog in het silhouet van een bos, zie ik enkele hele, fijne 'onregelmatigheden". Een prachtige impressie van een leuk vakantiemoment en een architecturale smulpartij!.

Maarre........ hoe zit dat: de bus aan de kant gezet op een fietsvakantie? :D
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

unikap

Bericht door unikap »

Tot voor kort was ik buschauf. en deed in die hoedanigheid nogal wat fietsreizen. Zelf kon je dan ook wel het een en ander fietsen, maar minder dan de passagiers. Een vouwfiets was bij dat werk ook onmisbaar.
Overigens dank voor je positieve reactie. De onregelmatigheden onstaan mede door het met Paint inkleuren van een potloodtekening die voor het vervloeien van het "verfemmertje" allerlei obstakels bevatten. Vaak moet je iedere pixel handmatig inkleuren en dat duurt lang.
Bij puur digitaal werken zal dat vlotter kunnen, maar dan is de lijntekening weer lastig als je met een muis werkt.
groet unikap

Plaats reactie