laatste werkjes

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Eric61

Re: laatste werkjes

Bericht door Eric61 »

Dag Jed,
Ik bedoelde niet zozeer de lichtinval maar de zichtlijn.
Als je de zichtlijn van de toren net boven de klok vergelijkt loopt deze lijn van rechts naar links afwaarts. In het kruis mis ik dat.
Maar nogmaals, dan ben ik echt wel aan het 'ziften'.
Ik doe het jou in elk geval niet na :thumbs:

Coen

Bericht door Coen »

Mooi werk. De Franse sfeer is goed getroffen. Leuk om op deze manier je vakantieherinneringen en -foto's van een extra dimensie te voorzien. M'n bewondering is als steeds heel groot.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Wat een knap werk, ook hier veel bewondering!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

mvc

Bericht door mvc »

Mooi werk!
Mark

unikap

Bericht door unikap »

Schandalig lang niets van me laten horen, maar nu weer eens een plaatje dat ontstond op een regendag op een camping in noord holland.
Getekend naar het leven en met weglating van de druppels op het raam. Achteraan een klassieke stolpboerderij, dan een schuur en rechtsvooraan een vakaniehuisje.
Veel tijd besteed aan vakantie houden in limburg en frans vlaanderen, heerlijk weer eens naar frankrijk! kwam met 1438 fotos terug. Tekenen kwam het niet van door het intensieve excursie-programma. Duinkerken, Calais, st Omer en Boulognesur mer bekeken. Dat kenden we in het geheel niet en was één grote blije verrassing.
Nu weer een nederlandse bestemming met niet al te hoge temperaturen, want Frankrijk en Duitsland kennen dagen boven de 30 graden.
groeten jed
101_5011 (2).JPG

Eric61

Bericht door Eric61 »

Je hebt een prima waarnemingszin en weet je goed dit om te zetten in grijswaarden.
Heel mooi gedaan Jed :thumbs:

unikap

Bericht door unikap »

Dank je Eric. groet jed

Maria_Anne
Contacteer:

Bericht door Maria_Anne »

Knap toch, om zo zeker met perspectief om te gaan. Mooi.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Coen

Bericht door Coen »

Moet van een tijdje geleden zijn, een regenachtige dag ergens in Nederland.
Klopt het dat we vanuit een caravanraampje naar de typisch Noord-Hollandse boerderij kijken? Zoals Eric al benoemt, heb je het weer in mooie grijswaarden opgezet; zorgvuldig, omdat het uit historisch oogpunt ook moet kloppen.
De donkerste plekjes liggen achteraan; ik kan me nog voorstellen dat je die tekent in de voorgrond, maar misschien ben ik dan al te wetmatig aan het oordelen.
Een fraai werk, als altijd.

unikap

Bericht door unikap »

@ Coen. Die regendag in Noord-holland was vandaag precies 2 weken geleden toen het elders droog bleef.
Ja we zaten op camping 't Ananas want dat beter te doen dan het Weser-dal waar we eerst heen wilden
maar daar werd het 30 graden met een rottige Baustelle op de doorgaande route.
Mooie boerderijen met veel houtsnijwerk prachtige duinen bij Schoorl en struinen langs het strand.
Den Helder, Hoorn, Enkhuizen en Medemblik zeer schilderachtig.
Qua donker en licht houd ik me aan wat ik zie en dan komt het beoogde effect vanzelf wel.
@ Maria_Anne. Dit perspectief was eigenlijk een simpel centraal-perspectief dat lekker nadrukkelijk was.
Perspectief geeft een lekker kader waarbinnen je je krasjes kunt plaatsen. Vaak zet ik mijn werk op als
een kindertekening met randlijnen voor alle elementen. Later gum ik ze een beetje weg om de tekening
volwassen te maken.
gr jed

unikap

Bericht door unikap »

Frans fietszadeltje,
Een beetje technisch onderwerp deze keer. Een paar jaar geleden kreeg ik een grappig frans damesfietsje in de schoot
geworpen en nu ik bezig ben hem een beetje op te knappen merk ik dat hij een bijzonder zadel heeft zoals ik hier in holland
nog niet tegengekomen ben. De foto's van het zadel in roestige toestand met gescheurde constructie zijn net zo min interessant
als de foto's na de reparatie die nogal beeldbepalend is; dus dan maar een reconstructietekening. In perspectief zo goed en zo
kwaad als dat gaat met zo'n lastige vorm.
De onderste tekening is het belangrijkst want die laat een plaatwerk frame-pje zien waar bijna altijd stangen rond of plat worden
toegepast. Plastic van nu bouwt een beetje voort op hetzelfde idee als dit franse zadeltje. gr jed
DSC01756 camelzadel.jpg

mvc

Bericht door mvc »

Herkenbaar zadel voor mij uit de 70's. Mijn moeder had er ook zo een op haar fiets, als ik het mij goed herinner.
Fijn dat je een technisch onderwerp ook mooi kan weergeven. Ook goed gebruik gemaakt van de lijndiktes waardoor toch diepte ontstaat.
Mark

Coen

Bericht door Coen »

Mooie, nostalgische zadels. De techniek van het tekenen in dienst van de techniek van weleer. Zijn dit ook vingeroefeningen voor jou?
In ieder geval weer knap werk, begeleid door een tekst die ook al typisch voor jou is.

Coen

Bericht door Coen »

unikap schreef:
zo aug 14, 2022 8:16 am
@ Coen. Die regendag in Noord-holland was vandaag precies 2 weken geleden toen het elders droog bleef.
Ja we zaten op camping 't Ananas want dat beter te doen dan het Weser-dal waar we eerst heen wilden
maar daar werd het 30 graden met een rottige Baustelle op de doorgaande route.
Mooie boerderijen met veel houtsnijwerk prachtige duinen bij Schoorl en struinen langs het strand.
Den Helder, Hoorn, Enkhuizen en Medemblik zeer schilderachtig.
Qua donker en licht houd ik me aan wat ik zie en dan komt het beoogde effect vanzelf wel.
gr jed
Laat het toeval nu willen dat ik toen ook aan het fietsen was met mijn vrouw in het Noord-Hollandse. Op de heenweg o.m. over Schoorl en terug o.m. over Hoorn, waar we die regendag (met slagregens) te verduren hadden (en een route over de dijk langs het IJsselmeer die op vele plekken ontoegankelijk is vanwege werkzaamheden).

unikap

Bericht door unikap »

Inktober 001.jpg
gr jed

Plaats reactie