Coen's schetsboek

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Coen

Re: Coen's schetsboek

Bericht door Coen »

art neco.png
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Coen

Bericht door Coen »

haha.png

unikap

Bericht door unikap »

Hoi Coen, die schets op pag 49 is dat een schets in potlood die je na scannen doorbewerkt in kleur?
Of is dat ook een electronische schets?
Het staat er opvallend trefzeker op vind ik gr jed.

Coen

Bericht door Coen »

Nee, spontane schetsen in het digitale. Dank je wel.

Coen

Bericht door Coen »

girlstudy.png

Wazza

Bericht door Wazza »

Even grinniken om de twee karakters hierboven en hun blikken samen. Geweldig! De fantasy blijft goed in je werk doorkomen en wordt steeds overtuigend in een verhaal. Het maakt nieuwsgierig. Ik blader meteen even door en moet even terugverwijzen:
Coen schreef:
wo dec 15, 2021 4:54 pm
Lookout, dangerous.png
[Met die revolver op p 48]
Wauw Coen! Heeeeel sterk. Werk je ook al in de game-industrie? En doe je dit via een tekentablet? Welke programma's hebben je voorkeur?
Imagine

Werkend met Pastel, Acryl- en Olieverf.
(Feedback wordt gewaardeerd)

http://www.blijf-al.nl/kunstgoed

Coen

Bericht door Coen »

Dank je wel, Agnes. Nee, ik ben nog steeds uitsluitend een hobbyist.
Ik werk met een pen tablet (Wacom Intuos P&T small), maar ik ga vermoedelijk binnenkort een pen display aanschaffen, als opvolger. Het voornaamste verschil tussen een pen tablet en een pen display is dat je met een tablet steeds naar je scherm kijkt om te zien wat je tekent en met een display zie je daadwerkelijk op de plaats waar je tekent, de resultaten daarvan. Dat maakt secuur werken veel gemakkelijker (hoop ik). Nu er veel meer goede aanbieders zijn dan alleen maar Wacom en de prijzen van displays gezakt zijn, lijkt me dat een prettige optie.
Verder gebruik ik een oudere versie van Photoshop (CS5) als software, maar ik moet zeggen dat het gratis programma van GIMP er niet veel voor onderdoet, wat mij betreft.

Coen

Bericht door Coen »

Auto's tekenen gaat me niet gemakkelijk af. Perspectivische en andere fouten kun je zeker ontdekken. Bovendien ontbeert deze tekening karakter, wat mij betreft. Maar ja, ik had voor een andere tekening een auto nodig, dus zie hier:
busje.png
En nog wat schetsen, vooral om te oefenen, wellicht om uit te werken:
Cartoongirl study2.png
spying.png

unikap

Bericht door unikap »

Toch mooi gelukt dat bouwvakkersbusje. als je hem wilt verkopen moet je hem wel wat langer maken, maar voor gebruik in caricaturale setting zeer bruikbaar. werk ze verder gr jed

mrsgray

Bericht door mrsgray »

He Coen. Leuk dat eindelijk es iemand ook GIMP prijst. Ik gebruik het voor m'n werk en alle andere zaken al jaren en heb de laatste 12 jaar zelfs geen fotoshop meer aangeraakt. Ik snap niet dat mensen liever met een illegale kopie van PS werken...

Coen

Bericht door Coen »

@unikap: Dank je wel. Ik heb het busje bewust ingekort en neem op de koop toe dat het daarmee in waarde zakt ;) . Toch blijft het nog steeds te dicht bij de waarheid, voor karikaturaal gebruik. Maar ja, als je nooit oefent, wordt het niet vanzelf beter, dus .... :)
@mrsgray: Heeft GIMP een slechte reputatie dan? Die open source-programma's die ons gratis worden aangeboden (ik denk ook aan Blender; ik heb er vorige week voor een eerste keer, heel voorzichtig, mee gewerkt), zijn een zegen, vind ik. Het voor-gebruikers, door-gebruikers-principe staat me aan, ook al ben ik alleen een consument ervan, maar dat is beter voor iedereen, denk ik.

Coen

Bericht door Coen »

Een beetje 18+ gehalte en dat is ook waar de cartoon over gaat.
Disapproved.png

mrsgray

Bericht door mrsgray »

Coen, ik heb het vooral over zaken als avondonderwijs, (althans bij ons) waar je zonder problemen photoshop, word, illustrator enzo kan volgen, maar waar zelden tot nooit gesproken wordt over gimp, libreoffice, inkscape en dergelijke.
Of zoek maar eens een goed boek dat aan een senior uitlegt hoe die z'n vakantie foto's en kerstkaartjes kan maken met gimp.

Je tekeningen en schetsen blijven toch iedere keer heel leuk. Je steekt er toch telkens veel werk in.

Wazza

Bericht door Wazza »

Coen schreef:
vr jan 14, 2022 4:33 pm
Dank je wel, Agnes. Nee, ik ben nog steeds uitsluitend een hobbyist.
Ik werk met een pen tablet (Wacom Intuos P&T small), maar ik ga vermoedelijk binnenkort een pen display aanschaffen, als opvolger. Het voornaamste verschil tussen een pen tablet en een pen display is dat je met een tablet steeds naar je scherm kijkt om te zien wat je tekent en met een display zie je daadwerkelijk op de plaats waar je tekent, de resultaten daarvan. Dat maakt secuur werken veel gemakkelijker (hoop ik). Nu er veel meer goede aanbieders zijn dan alleen maar Wacom en de prijzen van displays gezakt zijn, lijkt me dat een prettige optie.
Verder gebruik ik een oudere versie van Photoshop (CS5) als software, maar ik moet zeggen dat het gratis programma van GIMP er niet veel voor onderdoet, wat mij betreft.
Begrijp goed wat je bedoeld qua pen tablet of -display. Heb eerder ook gewerkt met een Wacom (bamboo fun tablet), welke gedoneerd is (als dank) aan een bijzondere school. De keuze is nu reuze zeg maar! Benieuwd voor welke je uiteindelijk kiest. Ondertussen genieten we van je verhalende beelden hier: Een rijke fantasie.
Imagine

Werkend met Pastel, Acryl- en Olieverf.
(Feedback wordt gewaardeerd)

http://www.blijf-al.nl/kunstgoed

Coen

Bericht door Coen »

@mrsgray: Dank je wel, Sofie. Je hebt wel gelijk: ik kwam nog nooit een cursus GIMP tegen (al zocht ik er ook nooit naar). Gelukkig is er wel veel aandacht voor door gebruikers. Om Blender als opensource-programma te kunnen ontwikkelen, heeft men via crowdfunding zelfs een ton (€) op de toonbank gelegd. Het schijnt een succes te zijn.
@Wazza: Dank je wel, Agnes. Je merkt nog wel welke het uiteindelijk is geworden, hoop ik.

Plaats reactie