laatste werkjes

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

unikap

Re: laatste werkjes

Bericht door unikap »

Opnieuw een nautisch onderwerp; het oester-haventje van Yerseke.
Daar is al veel veranderd, maar het is er nog wel. Toen waren er wel 4 kraantjes voor laden en lossen van schepen,
maar enkele zijn er verdwenen en er zijn andere bouwsels voor teruggekomen.
https://www.google.fr/maps/@51.4924254, ... 6656?hl=nl
Zo was het 14 jaar geleden:
Yerseke oester-haventje 30-6-2007.jpg
gr jed

Coen

Bericht door Coen »

Goed bezig, hoor. Met je mooie schilderwerk is het een kwestie van 'zoek de zeven verschillen'. Je kunt nog steeds goed uit de voeten met verf, bewijst het werk.
De potloodtekening van het schip geeft weer blijk van je nauwkeurigheid. Als de foto het straks definitief begeeft, hebben we 'gelukkig de tekening nog'! De naam van het schip onderstreept het.
Het laatst geplaatste werk zal een hele uitdaging geweest zijn, met een redelijk ingewikkeld perspectief in de uitvoering. Linksonder op de kade kan ik dat perspectief niet helemaal 'lezen', al komt dat misschien wel doordat er altijd wat kwaliteit verloren gaat op de foto, maar verder heb je een sfeervol plaatje gemaakt.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

unikap

Bericht door unikap »

Hoi Coen, dank voor je reactie. De Fortuna Was naar een foto met volmaakt perspectief en goede compositie.
Op het desbetreffende forum heb ik een verbeterde Paint-versie gemaakt, zonder rode en blauwige verkleuring
en daar werd veel naar gekeken, maar 0 reactie. Wordt een beetje als kitsch ervaren misschien.
De laatste prent was op basis van een schets met een zekere haast gemaakt en oud en vervallen was het
spul daar ook. Ik denk dat het vlak van de kade ook allerminst waterpas was, evemin als de damwanden van de
haven; die stonden doelbewust schuin. Zonder foto kun je de schets niet corrigeren en tegelijk mag het wel
een beetje romantisch overkomen; voor mij was het een must dit vast te leggen; een vorm van liefde op het
eerste gezicht.
Hoe is het met je grote zwart-grijs-wit werk, SOS communicatie heette dat toch? Hopelijk tot gauw groet jed

Coen

Bericht door Coen »

Ik snap wel dat er een hoge mate van waarheidsvinding (Fortuna) in je meeste werken moet bestaan. Petje af als je dit in de uitvoering ook kunt brengen.
Mijn werk, SOS communicatie, inderdaad, nadert z'n voltooiing. Ondertussen heb ik al een kleiner doek af, ben ik aan een kleine nieuwe begonnen en heb ik een aantal digitale tekeningen in de opbouwfase staan ...... Ik bericht wat minder, maar ben wel degelijk actief.
Zal een dezer dagen een update van de eerstgenoemde plaatsen.

unikap

Bericht door unikap »

Zwervend door het bescheiden maar leuke stadje Meaux aan de Marne, oost van Parijs kwam ik deze droomvilla tegen.
Nee, nee, ik hoefde hem niet heel nodig te kopen, dat zou te begrotelijk zijn, maar plaatjes ervan wilde ik wel hebben.
En een paar potloodpuntjes erop breken ook geen bezwaar. 13 jaar later is het zover en pogingen om er meer over te
weten te komen leiden niet heel ver; het staat op een officieus monumentenlijstje, maar geen bijzonderheden zoals wie
de architekt was.
Art nouveau, dat druipt van het smeedwerk af. Het pand zelf is veel minder uitgesproken. Spectaculair is het wel door zijn
grillige bouwmassa die helaas maar ten dele in het zicht is; de hele zuidwestkant is daardoor een blinde vlek. Leien dak,
veel sier-ceramiek en sier-smeedwerk. 32 rue des Cordeliers Meaux 77 France. gr jed
Meaux puur 100_8360.jpg
Meaux geheel.jpg

Coen

Bericht door Coen »

En zo hebben we een stukje authentiek Frankrijk in huis, zonder al te veel omwegen. Wat leuk dat je dit kunt; ik zou niet weten waar te beginnen, maar jij draait er blijkbaar je hand niet voor om. Natuurlijk zal ik nog een keer naar Meaux moeten gaan, om te controleren op feitelijke juistheid :angel: , maar ondertussen mag je mijn bewondering in je zak steken. De historische vereniging van Meaux zal hiermee instemmen.

unikap

Bericht door unikap »

Nou Coen je hebt je pappenheimer aardig in de gaten. Eens gedrild in documentair tekenen, dan
raak je dat nooit meer kwijt. Onderwerpen te over om zo aan te pakken. Een schrale fantasie
vormt dan geen handicap. Dank voor je reactie groet jed

Coen

Bericht door Coen »

:D Samen zouden we compleet zijn!!!

RichardsArt

Bericht door RichardsArt »

Hallo jed,

Ik heb even heel wat momenten gemist van de laatste maanden door ziekte, maar ik zie dat je op een leuke manier van brede zin, exploreren, onderzoeken, techniek verbeteringen en variatie van verschillende teken -en schildertechnieken, prachtige schetsen en volledige werken tot stand hebt gebracht.

Leuk om te zien en je blijft boeiende onderwerpen tonen.

Ik zie perspectieve werken van perfecte en preciese historische beelden van de gebouwen. Oogstrelend en je blijft er naar kijken.

Met jouw schilderwerken zie ik ook prachtige en zeer nauwkeurige met zorg gemaakte werken. Het gesmede hekwerk is adembenemend mooi gemaakt. Ik zie wel wat simetrische afwijkingen in de figuurtjes, maar ik ben dan wel heel kritisch hoor. Ik dacht ook aan kleine lichtgevingen in het hekwerk, maar deze stijl is echt niet storend.

Je hebt ook heel veel verbeterde schilder technieken en met hulp van Coen, vind het erg leuk om te zien en lezen hoe jij passie hebt gekregen in schilderen.

Ik ga af en toe kijken om de tijd even weer in halen wat we voor nieuws hebben op het forum.

Prachtig jed,

Groeten Richard.

Plaats reactie