Schetsboek Hadewijch

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia, Mariska

Plaats reactie
Hadewijch

Schetsboek Hadewijch

Bericht door Hadewijch » vr nov 22, 2019 11:26 am

Hier de eerste tekening voor mijn schetsboek.
Ik teken nog vooral na en het leukste vind ik om fantasy-figuurtjes te tekenen, kabouters, trollen, etc.etc.
Omdat ik begreep dat je niets mag plaatsen wat je natekent, tenzij met goedkeuring van de auteur, plaats ik die tekeningen maar niet.
Dit is de eerste tekening die ik zelf ontworpen heb (of gewoon maar getekend heb wat ik voor me heb neergezet op tafel, met het uizicht erachter).
Ik ben dus pas begonnen en heel erg op zoek naar een tekenstijl die bij me past.
Sloffen.jpg

Hadewijch

Re: Schetsboek Hadewijch

Bericht door Hadewijch » vr nov 22, 2019 11:35 am

Verder ben ik aan het proberen zelf figuurtjes te bedenken, omdat ik het leuk zou vinden eens een kinderverhaal te schrijven. Dat is ook eigenlijk de reden waarom ik ben gaan tekenen. Ik zou het heel leuk vinden zelf een kinderverhaal te schrijven en dat ook zelf te illustreren. Maar dat is hele verre toekomstmuziek, misschien ooit.
rietkarg.jpg
rietkarg.jpg (27.08 KiB) 61 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (9.07 KiB) 61 keer bekeken

AtelierBrigitte
Contacteer:

Bericht door AtelierBrigitte » vr nov 22, 2019 4:29 pm

Het is goed om lekker veel te schetsen, zo kom je er achter wat jouw stijl is en met welke materialen je graag werkt.
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Hadewijch

Bericht door Hadewijch » za nov 23, 2019 1:42 pm

Bedankt @AtelierBrigitte! Ik probeer zoveel mogelijk te tekenen. Deze heb ik gisteren gemaakt en vanmorgen ingekleurd.
Ik ben geen realistisch tekenaar, ik vind het leuk om zelf dingen te bedenken en het vrij abstract te houden. Ik ben gek op het werken met kleuren.
Ben op zoek naar manieren waarop ik diepte kan aanbrengen in mijn tekeningen. Ik weet dat ik daartoe moet werken met het aanbrengen van schaduwen, maar dat lukt me niet goed.
De kop van de kat is helemaal niet gelukt, ik had daar graag diepte in aangebracht.
Iemand tips hoe dat aan te pakken?
Poes Kerst.jpg
Poes Kerst.jpg (53.36 KiB) 43 keer bekeken
Ps. Kan ik het beste mijn tekeningen hier in dit schetsboek zetten of beter in de groep Tekeningen > Grafiet?

Coen

Bericht door Coen » zo nov 24, 2019 10:05 pm

Leuke schetsen hoor. Een tip om diepte te verkrijgen? Je geeft 'm zelf al aan: schaduw en licht aanbrengen. Accepteer dat dat een leerproces is en oefen veel. Je tekeningen zullen 'meegroeien'.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Plaats reactie