If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Schetsboek van BlackScorpion

Voor elke gebruiker één draadje waarin je al je schetsen, resultaten van cursussen, lessen, workshops etc. zet, zodat je ontwikkeling gevolgd en becommentarieerd kan worden.
(LET OP: slechts één draadje per persoon!)

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Martin

Re: Schetsboek van BlackScorpion

Berichtdoor Martin » Zo Dec 23, 2018 1:39 pm

Ik vind dat je echt wel weer flinke vorderingen maakt! Volgens mij ligt dit soort tekeningen jou wel.
Mijn ATC's. Als je wil ruilen stuur maar een PM berichtje.

Mijn Blog en Facebookpagina

Katharina

Berichtdoor Katharina » Vr Jan 18, 2019 12:01 pm

Deze studies hebben jouw een reuze sprong vooruit laten maken!

Kleurgebruik, materiaal gebruik, de studies, die zien er heel goed uit.
Jij hebt echt feeling voor het botanische tekenen. Ik vind dat persoonlijk heel erg knap, te meer omdat ik het zelf niet voor elkaar krijg.

Ik hoop stiekem toch ook weer meer van je te mogen gaan zien.

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Wo Feb 13, 2019 1:03 pm

Tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben! Ik heb niet veel meer getekend, ben nog altijd in een tekendip. In november heb ik ergens nog gaan tekenen samen met anderen, dit was dieren in pastel. Maar in ben niet verder geraakt dan een oor, haha. Die tekening ligt nu geduldig te wachten op mij.

Ik heb wel onderstaande nog getekend, 'vliegertjes' (zaden) van een dennenappel. Heel simpel en best leuk om te doen. Volledig in kleurpotlood (Polychromos). Niet op goed papier spijtig genoeg... Maar was wel best tevreden over het resultaat :)

IMG_20190119_145536~2.jpg

IMG_20190119_150128~2.jpg

Katharina

Berichtdoor Katharina » Do Feb 21, 2019 5:08 pm

Oh, ik vind het papier juist super meewerken in deze subtiele tekening.
De tere zaadjes, zacht neergezet. En weet je wat ook leuk is om te lezen: Je zegt dat je het best leuk vond om te doen!!
Hou dat vast en maak gewoon meer van deze tekeningen. Ik vind dat jou het botanisch tekenen echt goed lukt. Ik weet ook wel dat er niet heel veel respons komt op botanische tekeningen, en dat een hondenkoppie ozo aandoenlijk kan werken, maar er zijn gigantisch goede botanische tekenaars, waar ik echt diep respect voor heb. Misschien dat oor in pastel maar lekker laten voor wat het is en de plantenwereld gaan verkennen. Succes in ieder geval!!
Gaat zeker lukken!!!

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Do Feb 21, 2019 5:21 pm

Katharina schreef:Oh, ik vind het papier juist super meewerken in deze subtiele tekening.
De tere zaadjes, zacht neergezet. En weet je wat ook leuk is om te lezen: Je zegt dat je het best leuk vond om te doen!!
Hou dat vast en maak gewoon meer van deze tekeningen. Ik vind dat jou het botanisch tekenen echt goed lukt. Ik weet ook wel dat er niet heel veel respons komt op botanische tekeningen, en dat een hondenkoppie ozo aandoenlijk kan werken, maar er zijn gigantisch goede botanische tekenaars, waar ik echt diep respect voor heb. Misschien dat oor in pastel maar lekker laten voor wat het is en de plantenwereld gaan verkennen. Succes in ieder geval!!
Gaat zeker lukken!!!

Amen
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Zo Mar 03, 2019 3:31 pm

Dank je beiden :)

Ik ben op dit moment (letterlijk nu, mijn gsm ligt op de tekening) weer aan een plantje bezig, een vetplantje. En het resultaat kan me niet schelen. Geen druk meer, gewoon fun hebben :) Komt het goed, des te beter. Trekt het op niets, goh ik heb me toch weer bezig gehouden en misschien iets geleerd.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Zo Mar 03, 2019 4:31 pm

Super!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Terug naar “Schetsboeken”