If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

1 dezelfde afbeelding op meerdere doeken?

In dit subforum staat een verzameling van goede, bruikbare tips en WIP's als een soort van naslagwerk.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Angelique

1 dezelfde afbeelding op meerdere doeken?

Berichtdoor Angelique » Za Apr 20, 2019 9:47 am

Goedemorgen,

ik krijg binnenkort een aantal vriendinnen van de middelbare school op bezoek, soort reunie. Nu lijkt het mij leuk om een schoolfoto op canvas te tekenen, bv de lijnen en deze dan later in te kleuren, te schilderen. Hoe kan ik nu op een eenvoudige manier zo n 6 dezelfde tekeningen (afgeleid van foto) op canvas krijgen? Zodat de meiden in feite allemaal hetzelfde schilderij hebben en enkel hoeven in te kleuren? Ik had bij een drukker al geinformeerd of deze een sjabloon kon maken van de schoolfoto maar dat koste minimaal 35 euro en dat vond ik, omdat deze maar een keertje gebruikt word wat veel. Wie heeft er een tip? Och ja en carbon heb ik al geprobeerd, is redelijk veel werk denk ik voor 6 schilderijen (40/50) Wie o wie heeft hier al eerder ervaring mee? Dank je wel en een hele fijne dag voor iedereen!

AtelierBrigitte

Re: 1 dezelfde afbeelding op meerdere doeken?

Berichtdoor AtelierBrigitte » Zo Apr 21, 2019 2:54 pm

Wat je zou kunnen doen, is de mensen zelf het onderwerp laten 'overtrekken' op hun canvas.
Dat scheelt jou werk en dan is het werk echt helemaal zelf gemaakt door de mensen. Ik adviseer dan wel gebruik te maken van transferpapier, speciaal voor tekenen en geen carbon. Dat kan soms hardnekkig op een doek blijven zitten en blijf je door het schilderij heen zien (tenzij je heel dik schildert).
Kijk ook eens op mijn site AtelierBrigitte waar ik nu ook een blog bijhou.

---> volg mijn Facebook pagina!
--> Zoë heeft een eigen Facebookpagina!

Angelique

Berichtdoor Angelique » Ma Apr 22, 2019 11:04 am

Dank je wel Brigitte, ik had zelf carbon geprobeerd en inderdaad dat is niet helemaal ideaal. Ik ga eens kijken naar transferpapier voor tekenen.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Za Mei 11, 2019 8:42 pm

Je kunt met mod podge een afgedrukte foto overbrengen op meerdere media (vaak wordt hout gebruikt). Dat is zo gedaan, maar niet handgemaakt..
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Terug naar “Tips en Forumgalerij”