Triplex schilderspalet behandelen.

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Henry

Triplex schilderspalet behandelen.

Bericht door Henry »

Hallo beste mensen,

Vraagje ik wil een palet zelf maken van triplex, en ik moet het behandelen.
Een tip gekregen om Epoxy te gebruiken. Hebt iemand ervaring hiermee?
Hoe moet ik dit aanbrengen? Gewoon erop smeren en klaar?

Alvast bedankt voor de tips...
Henry.

Maria_Anne
Contacteer:

Re: Triplex schilderspalet behandelen.

Bericht door Maria_Anne »

Oh ik ben een luie (milieuonvriendelijke) schilder hierin: ik gebruik plastic bordjes (voor acrylverf) en gooi die na een paar keer schilderen weg, want ze gaan kapot of de verf gaat er niet goed meer af, of het brokkelt wat. Ook heb je van die papieren paletten die ook best aardig zijn in gebruik, vind ik.
Ik weet niet of je met olieverf erop wilt werken of acrylverf? (of waterverf?) Dat zal namelijk vast ook wat uitmaken in je onderlaag. Volgens mij is er op dit forum wel al het een en ander gezegd over paletten, (en hoe ze schoon te houden, of hoe de verf te bewaren op een palet etc.) heb je daar al naar gekeken?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Henry

Re: Triplex schilderspalet behandelen.

Bericht door Henry »

Maria_Anne schreef:
ma sep 07, 2020 8:28 pm
Oh ik ben een luie (milieuonvriendelijke) schilder hierin: ik gebruik plastic bordjes (voor acrylverf) en gooi die na een paar keer schilderen weg, want ze gaan kapot of de verf gaat er niet goed meer af, of het brokkelt wat. Ook heb je van die papieren paletten die ook best aardig zijn in gebruik, vind ik.
Ik weet niet of je met olieverf erop wilt werken of acrylverf? (of waterverf?) Dat zal namelijk vast ook wat uitmaken in je onderlaag. Volgens mij is er op dit forum wel al het een en ander gezegd over paletten, (en hoe ze schoon te houden, of hoe de verf te bewaren op een palet etc.) heb je daar al naar gekeken?
Hallo Maria Anne,

Sorry, beetje late reactie van mij...
Nee ik had nog niet naar gekeken op de forum, over palet.

Ik ga proberen om het mij lukt om het te vinden...
Groet,
Henry.

Plaats reactie