Houten speelgoed op kindvriendelijke wijze beschilderen

Stel hier je vragen over te gebruiken overige technieken of materialen (bijvoorbeeld gemengde technieken, airbrush etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Maria_Anne
Contacteer:

Houten speelgoed op kindvriendelijke wijze beschilderen

Bericht door Maria_Anne »

Ja ineens verandert je wereld en moet je over andere dingen na gaan denken dan alleen in welk merk verf het meeste pigment zit. Ik heb een projectje in gedachten waarbij ik blokjes hout wil gaan beschilderen, maar het hout zal wel worden gebruikt als speelgoed door kinderen. Kortom: kan dus aan gelikt en overheen gekwijld worden.

Weet iemand misschien een schildermerk (en dan niet met blikken verf maar gewoon een paar tubes oid) die aan de NEN norm EN71-3 voldoet? (Zie deze site) Als eerste vond ik (allemaal houtlakken, dus blikken verf): Little Greene Eggshell maar die is stervensduur. Gelukkig trof ik de site van Hornbach waar je in ieder geval kleine hoeveelheden kunt kopen voor een tientje. Dat is dus altijd nog een optie voor mij, maar stiekem niet helemaal wat ik zoek.

Hebben jullie hier ervaring mee? Kennen jullie merken verf die geschikt zijn voor hout en eenmaal opgedroogd om aan te sabbelen? Let me know!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

unikap

Re: Houten speelgoed op kindvriendelijke wijze beschilderen

Bericht door unikap »

Geen makkelijk onderwerp.
Misschien kun je met vingerverf of ander onschuldig spul de kleur
aanbrengen en dan fixeren met transparante gifvrije lak?
succes unikap

Maria_Anne
Contacteer:

Re: Houten speelgoed op kindvriendelijke wijze beschilderen

Bericht door Maria_Anne »

Dankjewel voor je reactie, Unikap! Zat ik ook nog aan te denken, al weet ik dan niet wat die lak met de kleuren gaat doen.
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Plaats reactie