[gezocht] Patreons, Youtubes over dieren tekenen

Ben je op zoek naar een schilderwerk, bepaalde materialen of wat anders, of heb je juist iets specifieks te koop (inclusief eigen werk - alleen voor "vaste" forumleden)? Plaats dan hier een bericht. Het aanbieden van cursussen/workshops kan onder het volgende subforum exposities/evenementen/cursussen geplaatst worden.
Ook de plaats voor inspiratie met het aangeboden referentiemateriaal

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
BlackScorpion

[gezocht] Patreons, Youtubes over dieren tekenen

Bericht door BlackScorpion »

Hoi iedereen,

De kogel is door de kerk, ik ga géén vervolgopleiding avondschool tekenen volgen. Na extra informatie te vragen en krijgen, blijkt dat dit helemaal niets voor mij is. Maar ik wil niet stoppen met tekenen, in tegendeel. Maar helemaal op mezelf loop ik toch met regelmaat vast op bepaalde zaken. Ik heb reeds meerdere boeken, maar deze helpen ook niet, daar het statisch is en je niet kan zien hoe iets op het papier gezet wordt.

Daarom zoek ik naar YouTube's, Patreons of anderen waar je ahv filmpjes kan bijleren. Waarom online? Omdat in mijn buurt (mijn gemeente en omliggende gemeenten) er geen cursussen of workshops over dieren tekenen gegeven worden. Online volg ik reeds 3 kunstenaars, maar hoopte dat jullie er misschien meer kennen en/of suggesties hebben waar je online kan bijleren. Ter info, mijn interesse ligt in dieren en dit in grafiet, kleurpotlood en pastel.

Reeds gekend:
- Lachri Fine Art (YouTube + Patreon)
- Leontine Van Vliet (YouTube + Patreon)
- Colin Bradley (YouTube + betalende video's)

Alvast bedankt!
Evy

Katharina
Contacteer:

Re: [gezocht] Patreons, Youtubes over dieren tekenen

Bericht door Katharina »

Meestal kom je van de ene video wel in de andere terecht. Dus gewoon steekwoorden ingeven en van het een in het ander rollen.

Ik moet zeggen, ik zou ook niet voor een opleiding/cursus kiezen. Tenzij het natuurlijk een beroepsopleiding is, dan is het heel iets anders. Maar hobbymatig, dan hebben workshops mijn voorkeur. Tijdens een opleiding worden ook vaak thema's/ opdrachten die gegeven worden waar ik geen affiniteit mee heb. En dan merk ik dat ik geen plezier heb en dat ik met tegenzin ga. Ik wil ook geen verplichtingen om thuis te werken aan opdrachten die ik niet leuk vindt. Een cursus van 10 weken vind ik al crisis.
Ik heb daarom bewust gekozen om elk jaar twee of drie workshops te volgen. Ik kies dan voor iemand waarvan ik wil leren en ik moet zeggen, dat ik op deze manier meer geleerd heb dan in welke cursus van 10 weken dan ook. Je werkt to the point en dat vind ik persoonlijk toch veel prettiger. En ik verheug me dan ook echt op 3 of 4 dagen, alsof het een kleine vakantie is. En na de workshop ben ik totaal voldaan en ook weer hoog gemotiveerd.

BlackScorpion

Re: [gezocht] Patreons, Youtubes over dieren tekenen

Bericht door BlackScorpion »

Mja, probleem is dat ik voor workshops al naar Nederland moet komen en dt is ver voor mij. Te ver...

Plaats reactie