Ervaringen kunstacademie Arendonk

Ben je op zoek naar een schilderwerk, bepaalde materialen of wat anders, of heb je juist iets specifieks te koop (inclusief eigen werk - alleen voor "vaste" forumleden)? Plaats dan hier een bericht. Het aanbieden van cursussen/workshops kan onder het volgende subforum exposities/evenementen/cursussen geplaatst worden.
Ook de plaats voor inspiratie met het aangeboden referentiemateriaal

Moderators: AtelierBrigitte, Laikipia, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog

Plaats reactie
Angie2

Ervaringen kunstacademie Arendonk

Bericht door Angie2 »

Hallo allemaal,
Het is weer een tijd geleden dat ik actief was op dit forum.
Ik heb een vraag. Ik ben in overweging om een opleiding te gaan volgen in schilderkunst op de Kunstacademie Arendonk.
Mijn doel is om mij meer te bekwamen in schilderkunst om uiteindelijk schilderijen te kunnen verkopen.

Wie heeft deze gevolgd of mensen kennen die deze gevolgd hebben en wat zijn hun ervaringen hierin.
Laatst gewijzigd door Angie2 op do jan 05, 2017 8:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonne

Re: Ervaringen kunstacademie Arendonk

Bericht door Jonne »

Ik zit in het derde leerjaar schilderkunst daar. Ik heb het fantastisch naar mijn zin. Bekwame leraren, goed onderwijs. Schools. In hoeverre je je ontwikkelt hangt grotendeels van je eigen inzet en motivatie af. Zij reiken je de handvatten.
Ik zou er niet van uitgaan dat je na je opleiding meer gaat verkopen dan nu. Dat heeft alleen niets met jou te maken. Je brood verdienen met kunst is nu eenmaal moeilijk.

Aan het eind van het schooljaar is er telkens een eindejaarstentoonstelling/open dagen die voor iedereen toegankelijk is. Ik plaats daarvan steeds de uitnodiging hier op het forum.

Als je meer of specifieke vragen hebt, mag je me gerust een privé bericht sturen. Op mijn site of in mijn schetsboek hier kan je wat werk vinden dat ik op school gemaakt heb.

Marie-Josée
Contacteer:

Bericht door Marie-Josée »

Ik heb ooit met veel plezier 3 jaar Arendonk gevolgd. Ik vond vooral de eerste jaren erg fijn, het vele schoolse tekenen en de lessen kunstgeschiedenis.Omdat ik al en eigen stijl had ben ik na een jaar schilderen gestopt, ik vond de resultaten van respectievelijk 5 en 7 jaar Arendonk niet iets om naar toe te willen werken.

Jonne

Bericht door Jonne »

Ik snap wat je bedoelt, Marie-Josée. Dit was één van de dingen die mij ook opvielen tijdens de open dag. Ik had ook mijn twijfels of ik richting 'dat' wilde, maar moet zeggen dat het voor mij - dat is heel persoonlijk - steeds positiever uitpakt.
Je zag duidelijk dat mensen 'loskomen' in de loop van de opleiding. Los van waarneming en realiteit, los van perfectionisme wellicht, los van van alles... Ik had bij de open dag ook het gevoel dat je een richting in zou worden gepusht. Maar nu ik er eenmaal zit, ervaar ik het anders. Ik word gepusht buiten mijn comfort zone te gaan en dat doet mij goed.
Misschien helpt dit jou bij jouw keuze TS, vandaar dat ik dit schrijf. Het beste idee krijg je toch door erheen te gaan, je te omringen met het werk dat er wordt gemaakt en de manier van werken.

Plaats reactie