Mooi natuurlijk haar met Grafiet.. Hoe?

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia, Mariska

Plaats reactie
Mentjuh

Mooi natuurlijk haar met Grafiet.. Hoe?

Bericht door Mentjuh » wo aug 31, 2011 10:03 pm

Heey!

Aangezien ik hier al een tijd mee aan het stoeien ben en het me niet lukt vraag ik jullie om hulp.
Ik heb namelijk echt problemen met haar tekenen. (ik heb het hier over mensen haar)
Hoe begin je waar eindig je?
De higlihts er in krijgen lukt me opzich wel (kneedgum).. maar het haar er natuurlijk uit laten zien daar zit bij mij echt het probleem.
Is het nu een kwestie van dunne streppen trekken en van licht naar donker werken?
Maar dan krijg ik weer zo een krasserig gedoe..
Dunne strepen uitvagen en nog eens dunne strepen... Dan krijg ik weer zo een krasserige bende..
Ik zie hier veel portretten voorbij komen met zo een mooi levendig haar dat ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt :)

Tami

Re: Mooi natuurlijk haar met Grafiet.. Hoe?

Bericht door Tami » wo aug 31, 2011 10:55 pm

Hoi Mentjuh,

Waar ik heel veel van geleerd heb ik de 5 pencil methode van Darren Tank. Ik heb de link even voor je opgezocht! Ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.fivepencilmethod.com/how-to- ... -hair.html

Rudy

Bericht door Rudy » do sep 01, 2011 7:25 am

Het boek van Lee Hammonds ("How to draw lifelike portraits from photographs") is hier ook super voor. Leer je allerlei soorten haar tekenen. (en oren, neuzen, monden, ogen enzovoorts.....)

Darkje

Bericht door Darkje » wo sep 07, 2011 9:03 am

Een supertip.

Plaats reactie