If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Ervaring met Faber Castell Goldfaber

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Matthias

Ervaring met Faber Castell Goldfaber

Berichtdoor Matthias » Wo Jan 10, 2018 7:42 pm

Hi allemaal,

Ik zie dat faber castell een nieuwe lijn heeft namelijk Faber Castell Goldfaber en Goldfaber aqua (dit zijn de aquarelpotloden begrijp ik). Aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe set vroeg ik me af of dit wat is? Ik kan nog niet echt reviews of informatie vinden behalve dit http://www.potlodenkopen.nl/faber-castell-goldfaber/.

Heeft er al iemand ervaring met deze nieuwe potloden? Ze zijn goedkoper dan de polychromos maar ik ben benieuwd naar de kwaliteit t.o.v. de polychromos.

Bedankt!

Katharina

Re: Ervaring met Faber Castell Goldfaber

Berichtdoor Katharina » Do Jan 11, 2018 10:27 am

Ik heb nog geen ervaring met deze potloden, maar zag in de informatie Van Faber Castell dat deze potloden zacht(er) zijn en op wax basis.
De polychromos is hard(er) en hebben een olie basis.
Mijn ervaring met waxpotloden, zoals ook de Luminance en Prismacolor Premiere is dat wanneer je kiest voor de burnish methode deze heel fijn werken.
De Derwent Soft Drawing zijn nog zachter en cremiger, maar zij hebben maar een beperkt kleurenpalet.
Maar wanneer je bereid bent om een weekje te wachten, kan ik je meer vertellen over de Goldfaber, want ik heb ze inmiddels wel al besteld :-)

Katharina

Re: Ervaring met Faber Castell Goldfaber

Berichtdoor Katharina » Do Jan 11, 2018 6:13 pm

PS mocht je ze willen bestellen kijk dan even verder, want de in jouw link genoemde set van 36 stuks is bij gerstaecker een stuk goedkoper.

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”