If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Derwent Graphitint of Tinted Charcoal?

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

BlackScorpion

Derwent Graphitint of Tinted Charcoal?

Berichtdoor BlackScorpion » Za Okt 21, 2017 5:12 pm

Hoi,

Kent iemand van Derwent de Graphitint potloden en of de Tinted Charcoal potloden?

Ik zou graag eens proberen om een grafiet tekening te maken en heeeeel vaag met wat kleur bij te werken, maar liefst zonder water. Dus dat je eigenlijk een grafiettekening hebt, maar heel vaag een beetje een kleursuggestie ziet. Wat is hier het beste geschikt voor? Ik neig meer naar de charcoal wegens de minder hevige kleuren. Maar het is natuurlijk houtskool, waar de Graphitint grafietpotloden zijn.

Wat denken jullie?

Thanks,
Evy

saskia__

Re: Derwent Graphitint of Tinted Charcoal?

Berichtdoor saskia__ » Wo Okt 25, 2017 10:01 am

Ik heb zelf alleen tinted charcoal potloden. Hoewel ik prima met houtskool overweg kan, heb ik hier toch veel moeite mee. Het werkt toch anders, hoewel het minder uitsmeert moet je oppassen dat het niet snel een viezige donkere massa wordt. Ik vind het wel interessant spul en denk ook echt dat je er wel wat leuks mee kan maken. Maar eerlijk ik zie er haast geen werken van, dusja.. als je van een uitdaging houdt. :P

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”