If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Papier

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (potlood, houtskool, pastelkrijt, pentekening etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Sunshine

Papier

Berichtdoor Sunshine » Za Sep 02, 2017 7:23 am

Hallo,

Ik heb een vraag over papier. Ik weet dat men van canson mi teintes ook vaak de achterkant gebruikt. Ik heb canson c'a grain papier maar vind het te grof. De achterkant is minder grof. Kan ik die gebruiken voor kleurpotlood? Of heeft dat effect op wat je ermee kan doen omdat het de achterkant is?
Graag zou ik fabriano artistico hot pressed of winsor & newton hot pressed papier kopen maar die zijn beiden nogal prijzig en aangezien ik beginner ben en canson nog heb liggen....

Bedankt!!!

BlackScorpion

Re: Papier

Berichtdoor BlackScorpion » Za Sep 02, 2017 7:32 am

Niemand zegt datvje de achterkant niet mag gebruiken ;). Gewoon proberen en zien wat het jou zegt. Tekenen is uitproberen :)

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Ma Sep 04, 2017 3:16 pm

Ik gebruik ook vaak de achterkant van mi teintes omdat ik het honingraadje aan de voorkant lelijk vind. Jouw papier ken ik niet maar ik zou het zeker proberen op de achterkant. Maak wat verschillende kleinere tekeningetjes op de achterkant en kijk wat dat doet. Succes.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Ma Sep 04, 2017 10:32 pm

Sunshine schreef:Hallo,

Ik heb een vraag over papier. Ik weet dat men van canson mi teintes ook vaak de achterkant gebruikt. Ik heb canson c'a grain papier maar vind het te grof. De achterkant is minder grof. Kan ik die gebruiken voor kleurpotlood? Of heeft dat effect op wat je ermee kan doen omdat het de achterkant is?
Graag zou ik fabriano artistico hot pressed of winsor & newton hot pressed papier kopen maar die zijn beiden nogal prijzig en aangezien ik beginner ben en canson nog heb liggen....

Bedankt!!!

Gewoon gebruiken Sunshine.Maakt niet uit.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over tekeningen/schetsen”