If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Waar moet ik op letten bij een nieuwe computer?

Stel hier je vragen over technieken voor digitale tekeningen/schilderijen of geef zelf de beste Tips&Tricks.

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Miss Dangveerous

Re: Waar moet ik op letten bij een nieuwe computer?

Berichtdoor Miss Dangveerous » Vr Mei 11, 2012 7:01 pm

Ik ben sinds vorige week overgestapt op Apple! Heb een goede weten te scoren op Marktplaats, daarvoor gebruikte ik altijd windows, niks mis mee. Maar inderdaad windows gebruikt veel vermogen en je moet inderdaad een behoorlijk zware computer van windows aanschaffen als je er echt lekker mee wilt werken.

Ik raad aan als je voor windows gaat om ook ff te kijken naar de processor, die zorgt er voor dat hij meer prestaties aan kan. Werkgeheugen en een goede grafische kaart. Een grafische kaart van 1 GB met full HD werkt heel prettig. Ook als je PC een werkgeheugen heeft van 4, of 8 GB en hoger!
Ik zelf heb 4 jaar gewerkt op een qaurtcore van Amd. met een werkgeheugen van 4 gb en een grafische kaart van 500 mb full HD. Werkte priema, alleen moet je WEL regelmatig met windows je werk opslaan anders loop je het risico dat je werk verloren gaat omdat de computer misschien vastloopt.

Alleen wat ik erg jammer vind met een windows systeem is dat je Hardeschijf in de gaten moet houden, brand of zet je bestanden dan ook eens in de twee weken op een externe hardeschijf of een CD!!! Dit is echter een waarschuwende tip, windows systemen hebben altijd de neiging om te crashen!!!!!

Kijk dus als je een nieuwe computer koopt of er een goede hardeschijf in zit!!!! Mensen dat meen ik! Een hardeschijf van het merk Sony of Sata zijn goede.

Waarom hammer ik zo op de hardeschijven? Omdat ik in de laatste 10 jaar enorme pech heb gehad met windows. Van mijn computers die ik in die jaren heb gehad allemaal systemen trouwens zijn alle 3 de hardeschijven gecrashed! Terwijl ik wel goede virus beveiligingen heb en mijn PC's regelmatig een grote opruiming gaf. MIJN 3e snif, snif is twee weken geleden gecrashed. Echt balen is dat zeg.

Ik was zo flauw dat mij dit elke keer gebeurde dat ik bedacht heb om een Apple te gaan proberen. Voor mij ook nieuw en daarom ook een goede tweedehandse en niet meteen een nieuwe stel dat Apple toch niet helemaal mijn ding is.

Verder wil ik ff zeggen ik wil een Windows systeem helemaal niet afkraken want ik heb nog een oude laptop van 9 jaar oud waar ik mee internet en nog steeds werkt of hij nog net uit de winkel kwam. misschien een beetje traag met opstarten maar als hij er eenmaal is joh echt Super. Alleen heb een beetje pech gehad met Windows vaste systemen.

nancy_kelpie

Berichtdoor nancy_kelpie » Vr Mei 11, 2012 11:56 pm

In de meeste van de gevallen kan iemand met verstand van computers je bestanden nog wel van de HD afhalen. Je zou dat nog kunnen vragen bij een kennis/computerwinkel.

Dubbel opslaan is altijd handig, een Mac crasht ook. Al heeft Apple wel volgens mij een programma die er standaard op zit die je bestanden automatisch een keer in de zoveel tijd online opslaat. (Die voor de PC ook te koop zijn).
Game ontwikkeling, animaties & digitale illustraties
www.nancyzonneveld.nl

Malecemi

Berichtdoor Malecemi » Zo Jun 10, 2012 9:01 pm

Bedankt voor de tips, mijn nieuwe computer heeft een grafische kaart van 1gb en scherm is ook full hd, en 4 GB RAM geheugen, het werkt heel, heel erg plezierig! En regelmatig backuppen is inderdaad een must. Hoewel, afkloppen, mijn oude PC nooit serieus gecrasht is in de 8 jaar dat ik hem had, en ik hetzelfde hoop van deze.
[color=#0000BF]Ik teken digitaal met Corel Paint Shop Pro Photo X7-64 bits/color]

Terug naar “Vragen over digitale technieken”