Ik gebruik de Devilbiss airograph 63, badger 150, iwata hp, alle vortex modellen en alle lancaster modellen, sogolee's en nog het een en ander.
De Iwata HP-b heeft snel last van tipdry en wat dikkere verven verstopen al snel in deze airbrush.
Persoonlijk heeft Iwata mijn voorkeur niet gezien de prijzen.
De Badger 150 heb ik al ruim 20 jaar en is een fijne spuit gezien je er ook 3 maten naald/nozzle's voor heb.
het meest gebruik ik medium.
De 250 en 350 heb ik ook, maar de 150 werkt lekker.
Devilbis airograph super spuitje voor het zeer fijne werk, alleen erg duur.
Lancaster, fijne spuitjes, lekker soepel zeer precies en handig voor wat dikker pigment.
Vortex zeer fijne spuitjes alles is in te stellen incl trigger druk enz, super soepele airbrushes voor detail.
Sogolee, zeer precieze airbrushes met een unieke naald design wat werken met deze airbrushes zeer aangenaam maakt, echter wat gammele indruk en niet duurzaam (trigger wil nog al eens gaan roesten).
Blackbull........lees de forums!
Paasche, enkele modellen van gebruikt, maar persoonlijk vind ik ze wat lomp in de hand liggen en de luchtventielen willen het nog wel eens begeven.
Sparmax...Leuke spuitjes maar niet zo duurzaam ook.
Harder en Steinbeck, leuke spuitjes, beetje overpriced net als enkele andere merken.
Het beste spuitje moet echter nog gemaakt worden.
Voor elke soort werk gebruik ik een andere airbrush die ik daar voor het fijnst vind.
Momenteel werk ik veel met Lancaster airbrushes gezien deze me momenteel goed bevallen
Wellicht dat iemand er iets aan heeft.
Groet,
Ton.
Ton.