If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Schedel vogel - live geschilderd

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Maria_Anne

Schedel vogel - live geschilderd

Berichtdoor Maria_Anne » Ma Feb 11, 2019 10:59 pm

Ik mocht als een kind in een snoepwinkel mijn kerstcadeau van het werk uitgeven in een regionale winkel. Dit heb ik in de Museumwinkel gedaan (en ook iets bij moeten leggen, maar dat zeggen we er niet bij). Ik heb een schedel van een vogel, ik denk zelf een meeuw - maar daar zijn de meningen over verdeeld - gekocht.

Enthousiast als ik was heb ik er live (op Instagram uitgezonden) schilderijtje van gemaakt; een miniatuur (15x15cm) op hardboard, geloof ik.

IMG_1705 kleiner.jpeg
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

BlackScorpion

Re: Schedel vogel - live geschilderd

Berichtdoor BlackScorpion » Wo Feb 13, 2019 12:49 pm

Beetje creepy onderwerp, maar knap gedaan. Ik heb ooit een eendenschedeltje op de avondschool gebruikt in een tekening.

Katharina

Berichtdoor Katharina » Do Feb 21, 2019 5:16 pm

oh, schedeltjes....ik vind die ook zo leuk om te tekenen. Heb er ook best veel gedaan tijdens schetslessen.
(erg makkelijk wanneer je een kabinet met schedeltjes ter beschikking hebt).
Wat ik een beetje jammer vind is dat je de schedel en achtergrond in een soort van gelijke toets geschilderd heb. Ik merk dat ik de achtergrond als onrustig ervaar en daardoor juist afgeleid wordt van het koppie. Het koppie vind ik juist in deze toets heel mooi geschilderd. En dat op 15x15 cm! Respect hoor.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Do Feb 21, 2019 5:19 pm

Ah, dankjewel, Katharina! Heel fijn commentaar; ik zit elke keer te ploeteren met die achtergrond, en ik snap nu wat je bedoelt. Een egalere achtergrond zou denk ik wonderen doen. Ik denk dat ik tegen mijn grenzen van het werken met acrylverf aanloop; ik zou willen dat het langer smeerbaar is, dus ik zou daarvoor wellicht de overstap naar olieverf moeten doen (maar ventilatiegedoe etc., winter)... Veel dank, door je bericht zie ik nu meer in mijn eigen werk :)
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Terug naar “Schilderijen (olie/acryl)”