If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Watelelies W.I.P.

Hier kun je alle afbeeldingen van eigen schilderwerk plaatsen (olieverf/acryl etc.).

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Onion

Watelelies W.I.P.

Berichtdoor Onion » Di Jul 04, 2017 8:18 pm

Acryl, doek 80x80cm.
Het is pas de eerste laag, oke en een beetje tweede :mrgreen: , dus er moet nog wel het een en ander aan gebeuren. Toch wil ik het groffe er wel inhouden. In ieder geval komen er nog schaduwen en weerspiegelingen in het water (enigszins). En meer contrast in de bloem. Alle feedback en suggesties zijn welkom! Mijn vrouw vind het blad op de achtergrond storend, terwijl ik het juist wel passend vind. Het is wel de bedoeling dat het nog wat donkerder wordt, en wat minder streperig. Oh, en dat rare groene "heuveltje" rechtsonder moet nog onder het bloemblad verdwijnen.

Afbeelding

Jonne

Re: Watelelies W.I.P.

Berichtdoor Jonne » Wo Jul 05, 2017 1:59 pm

Mooie compositie heb je gekozen. Dat is niet altijd makkelijk op een vierkant doek. Mooi formaat ook, trouwens. Werkt fijn he?
Ik moet je vrouw wel een klein beetje gelijk geven over het achterste blad. Maar ik stoor me er niet aan, ik zou alleen het verschil tussen voor- en achtergrond wat duidelijker maken. Het blad hoeft in mijn ogen niet heel veel donkerder. Als je het alleen al wat vervaagt (met name de randen, maar ook de 'vegen'), ben je al een heel eind. Qua kleur zou ik de middentoon gebruiken (van alle kleuren die nu in het blad zitten).

Onion

Berichtdoor Onion » Do Jul 06, 2017 7:30 pm

Dank je Jonne,
Ja ik werk het liefst met dit formaat, voldoende groot en niet meteen een sta-in-de-weg. Kleine update, vervagen van de randen is nog niet helemaal gelukt. Heb midden rechts nog niets veranderd, maar de foto is daar wat donkerder uitgevallen.
Afbeelding

Jonne

Re: Watelelies W.I.P

Berichtdoor Jonne » Vr Jul 07, 2017 4:35 pm

Doet al veel. Ook het beetje meer contrast in de linkerbloem doet het goed.

lalalala

Berichtdoor lalalala » Vr Jul 07, 2017 9:20 pm

Een mooi begin, ik blijf je volgen voor de rest!
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

Onion

Berichtdoor Onion » Ma Jul 17, 2017 8:10 pm

Weer een update, ben nog niet helemaal tevreden over de bloem rechts, vind ik nog iets te grafisch. Verder ga ik nog een paar blaadjes in de linker veranderen, misschien nog wat schaduw...

Afbeelding

Onion

Berichtdoor Onion » Zo Jul 30, 2017 6:13 pm

Het zijn maar kleine veranderingen en eigenlijk vind ik hem wel af. Maar als ik dan zit te kijken, zie ik altijd wel weer iets dat ik wil veranderen. Suggesties zijn nog steeds welkom...

Afbeelding

Jonne

Berichtdoor Jonne » Ma Jul 31, 2017 1:29 pm

Mooi geworden! Ik zou hem zo een tijdje laten staan op een plek waar je hem regelmatig ziet. Als je dan dingen storen in de loop van de tijd merk je het vanzelf. Zo niet, zou ik er niets meer aan doen!

Onion

Berichtdoor Onion » Zo Aug 20, 2017 7:01 pm

Ha, dank je en goed advies Jonne! En dat was ik ook van plan te gaan doen. Maar mijn schoonzus werd er blij van en wilde er wel een tijdje op passen, en nu verhuist ie voor onbepaalde tijd daarheen. Ook prima, zie ik hemalleen wat minder vaak... :mrgreen:

Coen

Berichtdoor Coen » Di Okt 10, 2017 1:23 pm

Decoratief werk. Lekkere, afstekende kleuren, leuke compositie waarin geen enkele bloem en geen enkel blad voledig in beeld is.
Gezien de kleurnuances in zowel bloem als blad verwacht ik dit ook te zien in het water. De vorm van het blad voor de bloem rechtsboven is niet helemaal duidelijk geworden, vind ik.
Mooi hoe je de randen van bloem en blad schilderde; het krijgt zo op subtiele wijze (meer) diepte.
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Jis

Berichtdoor Jis » Di Okt 17, 2017 10:25 am

Mooie compositie. Fijn schilderij waar ik het zwart van het water misschien blauw tinten zou geven. Maar geen idee of dat goed uit zou pakken
Give the ones you love wings to fly, roots to come back and reasons to stay. - Dalai Lama
www.jiskahofland.exto.nl

Coen

Berichtdoor Coen » Za Okt 21, 2017 12:00 pm

voledig=volledig ;)
Je kunt de strijd alleen winnen, als je 'm aangaat!

Onion

Berichtdoor Onion » Zo Okt 22, 2017 11:27 am

Coen, wat heb je toch een scherpe blik. Dat blad is voor mij ook precies het pijnpuntje. Het was eerst een blad van de snoekkruid, maar het andere is allemaal lelieblad, dus toen heb ik er maar een andere interpretatie aan gegeven. Ik vind het zelf niet heel storend, maar tevreden ben ik er ook niet helemaal over. Ik wist ook niet wat ik eraan kon veranderen zonder de rest van de compositie geweld aan te doen. Het geeft nl wel diepte...
Dank verder voor de complimenten en feedback, Coen en Jis. Hij is wat gedetailleerder geworden dan ik vooraf had bedacht, wilde het eigenlijk wat schetsmatiger houden. Voor wat betreft het water: Hoewel daar inderdaad wat minder schakering in zit, is het er wel degelijk, je ziet het alleen niet vanwege de foto, die het donkere deel helemaal zwart weergeeft. In werkelijkheid is het meer oranje, gebrande omber, gebrande sienna, en pruissisch blauw, met wat weerspiegeling van andere kleuren.

Terug naar “Schilderijen (olie/acryl)”