If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Het beschilderen van een trommelvel

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Little Dragon

Het beschilderen van een trommelvel

Berichtdoor Little Dragon » Ma Okt 24, 2011 10:40 am

Voor mijn sjamanistische opleiding heb ik een Sjamanendrum op de kop getikt - Hertenvel op hout, maar ik wil hem personaliseren. Ik weet nog niet wat, maar wel dat ik er iets op wil schilderen, waarschijnlijk een dier. Alleen met welke verf doe je zoiets? Want de drum gaat ook echt gebruikt worden. Iemand een idee?
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks
we're flexible like that.

Margareth

Re: Het beschilderen van een trommelvel

Berichtdoor Margareth » Ma Okt 24, 2011 12:01 pm

Ik heb mijn zelfgemaakte drum beschilderd met acrylverf

AfbeeldingAfbeelding
Je weet het pas als je het hebt uitgeprobeerd.

Overzicht beschikbare ATC = KLIK

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Wo Okt 26, 2011 12:45 pm

Hij is heel erg gaaf Margareth!
Ondertussen heel veel ideeën opgedaan qua materiaal. Alleen wacht ik nog even met eraan beginnen. Meestal krijg ik een sort rush, van: Ja! dat gaat het worden en dan ga ik schetsen! Maar erg bedankt voor je input, kan ik zeker wat mee!
Women are angels and when someone breaks our wings, we simply continue to fly...on broomsticks

Margareth

Berichtdoor Margareth » Wo Okt 26, 2011 4:00 pm

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Toen ik de foto zag van je spullen met die blauwe veren net voor je drum toen dacht ik nog: goh die 2 blauwe veren zouden het goed doen op de drum. Ergens voelt het ook alsof dat bij je zou passen.

Heb je al contact gemaakt met de 'spirit' van je drum, dan kan je je daar door laten leiden. Zo heb ik het tenminste wel gedaan.
Je weet het pas als je het hebt uitgeprobeerd.

Overzicht beschikbare ATC = KLIK

Little Dragon

Berichtdoor Little Dragon » Wo Okt 26, 2011 5:00 pm

Die araveren? Die zijn onderdeel van een talisman die me al echt maanden hing aan te staren bij "de schatkamer" in Dwingeloo (echt een leuk winkeltje om te bezoeken) Hij is door een sjamaan gemaakt en ik heb ook wel ideeën om hem aan mijn drum te bevestigen, maar ik ben er nog niet echt uit hoe. De drum moet ook in een drumtas kunnen, omdat ie mee moet kunnen naar Klundert voor mijn opleiding en van de zomer mee naar buiten. Met dit natte weer is dat geen aanrader. Hij is namelijk bespannen met repen huid en dat werkt bij vocht.

Contact heb ik wel gemaakt. Heb er eigenlijk iedere dag tot nu toe op gespeeeld en ik geniet van de diepe klank die de drum geeft. Zo typisch: ze hadden twee precies dezelfde, alleen zee had een prachtige klank en de ander klonk wat...Ja droger zal ik zeggen, niet zo diep en trillend als deze. Ben er erg blij mee!

Angelique Moorman

Berichtdoor Angelique Moorman » Di Sep 27, 2016 7:34 pm

Ik ben maar even zo brutaal hier op dit onderwerp in te spelen...
Margareth, jij hebt je drum beschilderd met acrylverf. Prachtig!
Mag ik je vragen hoe je dat gedaan hebt, of je daar een bepaalde ondergrond onder gezet hebt voor je met de acryl aan de slag ging (gesso?) of ben je zo op het vel begonnen? In verband met de hechting. En welke acrylverf kun je het best daarvoor gebruiken? Ik hoorde ergens dat Amsterdam acrylverf fijn is, omdat die vochtigheid goed afstoot en de klank van de drum niet aantast.
Mijn 'spirit' van de drum heeft nu laten zien/weten wat erop geschilderd mag worden, dus het schetsen is al een heel eind gebeurd, maar ik wil het natuurlijk wel goed aanpakken als ik ga schilderen. Ik heb vele kleuren Reeves acrylverf in huis (eigenlijk gewoon studiemateriaal, dacht ik) en de basiskleuren van Amsterdam acrylverf.

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”