If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Gesso

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Horizon

Berichtdoor Horizon » Wo Jun 17, 2009 10:03 am

Ik las pas in een boek een tip die ik heb geprobeerd en beviel mij prima!
Wellicht is de tip bekend maar ik benoem het toch even.
Voor het opbrengen van gesso kun je een oude bankpas of liniaal gebruiken.
Ik heb de liniaal gebruikt en ik vond het fantastisch werken. Het was heel gelijkmatig te verwerken en het resultaat was bovendien al heel glad.

Darkje

Berichtdoor Darkje » Wo Jun 17, 2009 10:08 am

Het is toch nie moeilijk om met een borstel aan slag te gaan?

Horizon

Berichtdoor Horizon » Wo Jun 17, 2009 10:35 am

nee, moeilijk niet maar dan heb je diepe strepen van die borstel in je gesso laag. Als je dit juist wilt of geen bezwaar vindt is er natuurlijk niets aan de hand.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Wo Jun 17, 2009 10:47 am

Komt de linnenstructuur van het doek dan nog door?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Darkje

Berichtdoor Darkje » Wo Jun 17, 2009 11:25 am

bij 1e - 2e laag wel nadien ni meer

Darkje

Berichtdoor Darkje » Wo Jun 17, 2009 11:26 am

Nuja ik moet ook zeggen dat veel mensen bij mij vragen om doekstructuur te behouden, ik vind het zelf ook mooier zo daarom gebruik ik gesso zelden.

kallistatje

Berichtdoor kallistatje » Ma Jul 06, 2009 9:59 am

Ik vind het ook fijn om de structuur van het doek te behouden, maar het hangt er vanaf wat ik wil maken.. Ik heb de gesso van de action, en ik ben er wel tevreden mee. Ik heb nog geen andere gesso gebruikt dus ik weet niet of een duurdere beter werkt (dat zal wel waarschijnlijk)

als je die borstelstrepen niet wil kan je ook een klein rollertje gebruiken. Ik doe het gewoon met een borstel in meerdere lagen, en het wordt wel glad :)

Roel Prins

Re: Gesso

Berichtdoor Roel Prins » Zo Jun 10, 2018 12:10 pm

Begrijp wel dat producten van "Action" vooral ook de kwaliteit van " Action" is. Een lage prijs is dus een kwaliteit van nix.

ANTONI

Re: Gesso

Berichtdoor ANTONI » Zo Jun 10, 2018 10:04 pm

Roel Prins schreef:Begrijp wel dat producten van "Action" vooral ook de kwaliteit van " Action" is. Een lage prijs is dus een kwaliteit van nix.

Tja , zelf gebruik ik altijd zuiver linnen, de beste Gesso, de duurste verven etc.
Toch vraag ik me wel eens af: Is dit wel perse nodig? Ik zie soms een werk tegen behoorlijke prijs weg gaan
geschilderd op en kwaliteit Action . Heel dunne katoendoek gespannen op dunne latjes.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”