If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

spierwit haar schilderen

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Leentje

spierwit haar schilderen

Berichtdoor Leentje » Vr Aug 10, 2018 5:30 pm

Beste mensen,

Ik ben met een schilderij begonnen op MDF, wat ik eerst met Gesso heb behandeld.
Nu moet op een jongenskopje spierwitte stukken haar schilderen. Ik merk dat Amsterdam wit, toch niet echt wit is.
Heb al gedacht dat ik er iets blauw aan toe moet voegen, maar de achtergrond heeft ook al een beetje die kleur.
Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit aan kan pakken?

Maria_Anne

Re: spierwit haar schilderen

Berichtdoor Maria_Anne » Za Aug 11, 2018 11:51 am

Wit wordt vooral wit doordat de omgeving niet wit is :)
Ik ben sinds kort aan het uitproberen hoe het werkt om met een gekleurde onderlaag te werken (gejat van René Pleinair, hier in het verleden ook erg actief).
Hier kun je dat zien bij twee van mijn werken: viewtopic.php?f=6&t=18787&p=293073&hilit=jacht#p293073
en
viewtopic.php?f=6&t=18786&hilit=charles
Daarna schets je je werk erop, en werk je van donker naar licht. Ook in spierwit haar zitten verschillende kleuren. Juist door die als onderlaag te gebruiken zorg je ervoor dat wit echt wit wordt. Eindigend met een paar laagjes wit, en voilá!
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Za Aug 11, 2018 10:22 pm

Zg. spierwit haar is natuurlijk nooit zo wit als titanium wit. Zoals MariekedeStip al schrijft werk van donker naar licht.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Za Dec 08, 2018 11:42 pm

Leuk Kees. Ik moet ergens nog een foto hebben van een jongen en een meisje die ik heb geportretteerd met olieverf op linnen. Die jongen had echt wit haar. Ik zal kijken of ik die kan terugvinden.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”