If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

schilderen over een foto op canvas

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

MadebyGreet

schilderen over een foto op canvas

Berichtdoor MadebyGreet » Zo Feb 25, 2018 12:52 pm

hoi, ik heb een canvasdoek van 1 x 1 meter met daarop een foto laten printen (eigen werk, ik ben fotograaf) het was de bedoeling om dit doek te verkopen maar dat is niet gelukt. Het staat nu al enige jaren in de opslag en ik wil er nu over heen gaan schilderen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Kan ik dit zomaar gaan doen met bv acrylverf of moet ik eerst een ondergrondlaag er over heen zetten (moet de afbeelding wel blijven zien) Ik heb veel gezocht op het net maar kan hier weinig informatie/voorbeelden over vinden. Iemand een idee of tip. Bvhd. Vriendelijk groet MadebyGreet

bruinisse

Re: schilderen over een foto op canvas

Berichtdoor bruinisse » Zo Feb 25, 2018 5:14 pm

Hallo Greet,
Vroegahh.....waren er hele fotostudio's, die z.g. "Portretten" schilderden, gewoon over de foto met olieverf.
Voor de kenner vielen ze vanzelf door de mand; het was en bleef nep.
Maar op je vraag of je met acrylverf een foto kan bewerken kan ik je het volgende advies geven:
doe het niet zoals bijgaand voorbeeld van Studio Photografique te Bruxelles.
Laat liever een foto, een foto en een schilderij, een schilderij.
Maar het kan wel.

Vr. Groet
Piet Bruijns
http://www.pietbruijns.nl
Bijlagen
image.png
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX

ANTONI

Re: schilderen over een foto op canvas

Berichtdoor ANTONI » Ma Feb 26, 2018 12:51 pm

MadebyGreet schreef:hoi, ik heb een canvasdoek van 1 x 1 meter met daarop een foto laten printen (eigen werk, ik ben fotograaf) het was de bedoeling om dit doek te verkopen maar dat is niet gelukt. Het staat nu al enige jaren in de opslag en ik wil er nu over heen gaan schilderen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Kan ik dit zomaar gaan doen met bv acrylverf of moet ik eerst een ondergrondlaag er over heen zetten (moet de afbeelding wel blijven zien) Ik heb veel gezocht op het net maar kan hier weinig informatie/voorbeelden over vinden. Iemand een idee of tip. Bvhd. Vriendelijk groet MadebyGreet

Ja je kan hier gewoon overheen schilderen met acrylverf. :paint:
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”