If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

tips touren met olieverf

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Gekko

tips touren met olieverf

Berichtdoor Gekko » Wo Sep 20, 2017 11:36 pm

Hallo iedereen

Ik ga voor een 6-tal maanden door Spanje om te schilderen. Met de wagen, waar ik ook meerendeels zal in overnachten.
Ik dacht eraan om watervermengbare olieverf mee te nemen, maar verkies uiteindelijk toch de olieverf die ik gewoon ben.
Hier komen uiteraard verdunners en siccatieven bij kijken. Welke niet altijd even gezond zijn voor mijzelf en voor de natuur.
Het drogen van de schilderijen gebeurt in een dakkoffer bovenop de wagen.
Hebben jullie tips ivm verdunners en sneldrogend medium? Kan ik deze bv best bewaren in een hermetisch afsluitbare plastic bak? Maar hoe gebeurt de verdamping dan? Hetzelfde geldt trouwens voor het verdampen van de middelen op het drogende doek in de dakkoffer.
Andere tips zijn ook zeer welkom!
Hartelijk dank

Gekko

Re: tips touren met olieverf

Berichtdoor Gekko » Wo Sep 20, 2017 11:39 pm

Nog vergeten: Hoe lang duurt het voordat je een mager tot vet geschilderd werk mag oprollen (linnen, katoen), en in een koker kan opbergen? Het drogingsproces gaat uiteraard verder nadat het droog is aan de oppervlakte

ANTONI

Re: tips touren met olieverf

Berichtdoor ANTONI » Za Sep 23, 2017 11:01 pm

Dun schilderen met een sneldrogend medium. In een afgesloten dakkoffer zal de verf niet echt gauw drogen. Je kan natuurlijk gebruik maken van tolpunaises.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”