If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Zwarte achtergrond? (Acrylverf op doek)

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Adinda09

Zwarte achtergrond? (Acrylverf op doek)

Berichtdoor Adinda09 » Do Jun 08, 2017 1:01 pm

Hallo,

Voor school moet ik een schilderij maken waarvoor ik nu twee schetsen heb. De opdracht is het schilderen van een dier (doek vullend) in felle kleuren. Om die kleuren beter uit te laten komen wilde ik een zwarte achtergrond. Nou vroeg ik me af, als ik de achtergrond zwart maak, gaan de andere kleuren er dan gewoon overheen wanneer het droog is en blijven die dan even fel?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Groetjes,

Jonne

Re: Zwarte achtergrond? (Acrylverf op doek)

Berichtdoor Jonne » Do Jun 08, 2017 5:00 pm

De ondergrond kan wel doorwerken in je kleuren. Ik denk dat het resultaat wel wat donkerder wordt dan wanneer je over wit schildert. Je kunt ook - bijvoorbeeld - een complementaire kleur nemen om de kleur van het dier beter te laten uitkomen.

ANTONI

Re: Zwarte achtergrond? (Acrylverf op doek)

Berichtdoor ANTONI » Ma Jun 19, 2017 9:29 am

Ik schilder in zo'n geval eerst de afbeelding en daarna de achtergrond. Over zwart heen schilderen is bijna ondoenlijk en het resultaat is er dan ook naar.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”