If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

amsterdam standaard/expert.

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

donkey kong

amsterdam standaard/expert.

Berichtdoor donkey kong » Do Apr 20, 2017 7:29 pm

zit er nauw echt een verschil in amsterdam standaard en amsterdam expert acryl verf??.
wat is een schilderij zonder acrylverf amsterdam zink wit??.

ANTONI

Re: amsterdam standaard/expert.

Berichtdoor ANTONI » Do Apr 20, 2017 9:11 pm

Het zijn beiden prima lichtechte verven. In de kwaliteit Expert zit meer pigment en zijn o.a. ook cadmiumverven
te verkrijgen.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

donkey kong

Berichtdoor donkey kong » Vr Apr 21, 2017 7:15 am

ja dat wist ik. maar tegenwoordig als kaas koopt van een duur merk kan het zo ook gewoon onder een goedkoop merk verkocht worden.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Vr Apr 21, 2017 5:23 pm

Nee bij kunstschilderverf ligt dat anders.
ANTONI

donkey kong

Berichtdoor donkey kong » Vr Apr 21, 2017 5:25 pm

dat weet dat het daar veel eerlijker verloopt.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Vr Apr 21, 2017 5:28 pm

Wat ik wel kan aanbevelen is dat je van de aardkleuren de studiekwaliteit aanschaft.
ANTONI

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Za Apr 22, 2017 11:24 am

Dekken die relatief beter?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Jonne

Berichtdoor Jonne » Zo Apr 23, 2017 7:52 am

Ik denk dat Antoni bedoelt dat in de aardkleuren vaak dezelfde pigmenten worden gebruikt voor de studiekwaliteit als voor de professionele. Het verschil is daarom juist klein. In bijvoorbeeld kobalt e.a. kleuren worden voor professionele kwaliteit verf wel vaak duurdere (betere) pigmenten gebruikt. Dan loont het zich meer om daarvan wel de duurdere variant te kopen.

Maria_Anne

Berichtdoor Maria_Anne » Di Apr 25, 2017 7:49 pm

Maar heeft dat als consequentie vooral dat je meer lagen nodig hebt, of zegt het ook iets over kleurvastheid?
Voor mijn portfolio, kijk op: MariekedeStip

Annet

Berichtdoor Annet » Wo Apr 26, 2017 3:05 pm

Ik gebruik beide door elkaar heen. Vind van expert het rood en geel vooral beter dekkend.
Maar er zijn ook een paar standaard kleuren die ik juist weer beter dekkend vind. Weet zo snel niet welke dat ook al weer zijn.
Vooral bij rood krijg je het egaler dekkend Maria Anne, als je standaard gebruikt krijg je niet hetzelfde resultaat door meer lagen aan te brengen.
Maar als je eerst een laagje zwaar verdund zwart doet en dan pas de rood (standaard) wordt hij wel mooi egaal dekkend.

Kleurvastheid blijft tot nu toe bij beide goed (gebaseerd op een paar jaar). Mijn werk op exposities hangen regelmatig ook in de zon, maar blijven prima op kleur.
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

Jonne

Berichtdoor Jonne » Wo Apr 26, 2017 5:21 pm

Ik denk dat daar ook moeilijk antwoord op te geven is (in ieder geval op kleurechtheid), zonder heel veel verschillende merken en kleuren tegenover elkaar te testen. De verschillen zullen onder de gevestigde merken die toch wel een fatsoenlijk product verkopen, dan ook echt niet heel groot zijn, verwacht ik...
Maar het verschil in prijs tussen 'standaard' en 'expert' is er niet voor niets. Voor de aardepigmenten zullen verschillen misschien zo klein zijn dat het vaak niet direct opvalt... Omdat ook in goedkopere verf dan een goede hoeveelheid pigment zou kunnen zitten. Maar voor de duurdere pigmenten, zal je het in veel gevallen inderdaad wel merken wat betreft de dekking. Hoe goedkoper de verf betekent vaak een kwalitatief minder pigment en misschien soms ook; hoe meer vulstof (die grotendeels noodzakelijk is, trouwens). Dan heb je inderdaad meer laagjes nodig. Maar dat zal ook nog eens per merk verschillen.

donkey kong

Berichtdoor donkey kong » Wo Apr 26, 2017 9:28 pm

ik ga nu nog twee tubes 150 ml titaanbuf kopen.
omdat deze niet in 400ml vorm waren en ik die vergeten was bij de offerte te plaatsen.
en deze wil ik toch wel heel veel gaan gebruiken.
dan heb ik alle 40 potten van 400ml van expert.
plus alle tubes die niet in 400ml zijn te verkrijgen doorzichtig en half doorzichtig.
en titaanbuf,engelsrood,paynijsgrijs, en pylorood donker. :)

juist in combinatie met zinkwit.
ik denk dat ik kan zeggen binnenkort.
wat is een schilderij zonder zinkwit of nog erger wat is een kleuren mening zonder zinkwit.

groetjes.
Laatst gewijzigd door donkey kong op Wo Apr 26, 2017 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

donkey kong

Berichtdoor donkey kong » Wo Apr 26, 2017 9:36 pm

even een aparte reactie voor de reacties.
ik denk dat er best verschil kan zijn in de tubes expert.
en dus hoeveel beter het is dan standaard.
je hebt ook serie 1,2,3, en 4. de prijzen daartussen kunnen dus flink verschillen.
ik wil best meer tubes proberen maar ik ben steeds meer bezig met doorzichtige kleuren.
ja pylorood donker ja die is dekkend maar tja rood is ook mijn lieveling kleur dus die wilde ik graag uitproberen.

maar ik sfeer bij expert serie.
en ik vind het de meerprijs meer dan waard.
kan het terug zien op mijn werk.

groetjes.

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”