If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Welk penseel kan ik het beste gebruiken?

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

xIneke

Welk penseel kan ik het beste gebruiken?

Berichtdoor xIneke » Wo Dec 28, 2016 10:12 pm

Hallo!

Ik heb vandaag een schilderen op nummer schilderij besteld van het merk Schipper.
Hier verf je met acrylverf. Ik heb dit nog niet eerder gedaan en ben op zoek naar een goed penseel.
Ik ben online al verschillende merken tegengekomen, maar kan niet zo goed beslissen welke nu het beste is.

De penselen waar ik tussen twijfel zijn:

https://www.dekwast.nl/artikel/penseel-galaxy-rond-70
De penselen van manet galaxy waar een softgrip op zit. Geen idee of dit lekker vasthoud. Het is een schilderij met hele
kleine vakjes, dus misschien ben ik dan meer geneigd om het penseel meer onderaan vast te houden en dan zou de softgrip
in de weg kunnen zitten.

of deze:

http://www.penselen.nl/shop/da-vinci-college-serie-8730.html
Hierbij twijfel ik over de lengte van de steel. Dit is een penseel met een extra lange steel.
Ik weet niet in hoeverre ik hier last van heb met het schilderen of dat het niet zoveel uitmaakt?

Verder is de manet galaxy penseel van filament synthetisch haar en de da vinci van gewoon synthetisch haar.
Hiertussen weet ik het verschil ook niet echt.

Ik hoop dat iemand hier op het forum er verstand van heeft en mij er verder mee kan helpen! :)

richard

Re: Welk penseel kan ik het beste gebruiken?

Berichtdoor richard » Do Dec 29, 2016 9:51 pm

Voor acryl vind ik kunststof penselen of varkenshaar het prettigste werken. Soepel voor het fijne werk en de details en stevig als de verf wat doorwerkt mag worden. Voor jouw doel lijkt mij een soepel en fijn penseel het meest geschikt, als het kan ook nog lekker in de hand liggend.
Maar dat kan je niet beoordelen vanachter de monitor, dat moet je toch zelf voelen.
Ga de deur uit en bezoek eens een echte winkel met kunstenaarsbenodigdheden; er gaat een wereld voor je open en je krijgt misschien ook nog advies.

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”