If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Non-Toxische Studio

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

richard

Re: Non-Toxische Studio

Berichtdoor richard » Zo Jan 01, 2017 2:41 am

Dat staat ook bij het blik:
Het oplossend vermogen van deze terpentine is door het ontbreken van de aromaten anders.
Dit is een aromaat arme terpentine.. Dit oplosmiddel bevat dus geen benzeen, tolueen of xyleen.

Niet zo goed is ook 'anders'.
Maar voor in een studentenkamertje, als je er ook wil wonen en moet slapen lijkt het me niet erg prettig en gezond als je de hele dag in de lucht van terpentijn en terpentine zit.

Cederzo

Berichtdoor Cederzo » Zo Jan 01, 2017 1:38 pm

Nuja, Gamsol wordt door de meerderheid van de hedendaagse realistische topschilders in de Verenigde Staten gebruikt en aanbevolen, dus slecht zal het zijn werk niet doen.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Zo Jan 01, 2017 6:26 pm

Als je werkelijk zo top bent en beschikt over 1 of meerdere grote ateliers met goede ventilatie dan behoef je je niet druk te maken over terpentijn en white spirit. Dan maak je reclame voor bepaalde producten waarvoor je wordt betaald met b.v. gratis kwasten en verf. Zelfs ik heb meermaals producten toegezonden gekregen.
Trek je eigen plan en laat je niet intimideren door anderen.
Als ik problemen met gezondheid zou hebben dan was de keus gauw gemaakt. Dan ga ik absoluut voor een verf als Cobra. Wat is er goedkoper en beter voor gezondheid als verdunning c.q. spoeling dan water
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Jonne

Berichtdoor Jonne » Zo Jan 01, 2017 6:30 pm

Ik werk met shellsol (ook omdat ik niet steeds in terpentijndamp wil zitten) en dat bevalt op zich prima. Ken er meerdere die met gamsol werken en ook goede ervaringen hebben.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Do Jan 05, 2017 8:59 pm

Het is een keuze,Jonne. Maar soms is er geen keuze. Gewoon lekker doorgaan.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Jonne

Berichtdoor Jonne » Do Jan 05, 2017 9:32 pm

Wat je zegt, je eigen plan trekken... Wellicht prioriteiten stellen of hier en daar wat water bij de wijn doen. Ik vind het wel prettig dát er alternatieven zijn en sommige risico's wat beperkt kunnen worden voor wie daarvoor wíl kiezen.

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”