If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

gesso ???

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

cowina

gesso ???

Berichtdoor cowina » Za Nov 26, 2016 5:47 pm

ik ben een portret aan het schilderen met olieverf maar nu heb ik een klein gedeelte van het gezicht dat niet naar m,n zin is en wat ik ook niet meer kan bijwerken met verf,kan ik over deze plek een laagje gesso aanbrengen en dan na droging weer verder schilderen?? b.v.d. cowina /:(

Jonne

Re: gesso ???

Berichtdoor Jonne » Za Nov 26, 2016 7:41 pm

Als de olieverf nog niet droog is werkt dat denk ik niet. Ik zou het wegpoetsen met een doekje en eventueel wat oplosmiddel. Of een oliedoekje.
Maar voordat je iets onderneemt, ik heb dit nog niet hoeven toepassen dus ik weet niet of het de beste oplossing is.

Marie-Josée

Berichtdoor Marie-Josée » Vr Dec 02, 2016 1:24 pm

Gesso is op waterbasis en pakt dus niet op olieverf.

Cederzo

Berichtdoor Cederzo » Vr Dec 02, 2016 2:24 pm

Waarom kan je het niet meer bijwerken? Als het een kwestie is van reeds te zware impasto of grof geschilderd, kan je het wat opschuren met schuurpapier. Als het nog niet droog is kan je het inderdaad ook wegvegen.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Di Dec 06, 2016 5:47 pm

Cowina, ik heb zelf vele olieverfportretten geschilderd.
Als een gedeelte niet naar mijn zin was dan pakte ik een fles terpentijn en een katoenen doek en verwijderde
het hele portret.
Het probleem bij een portret is dat je wijzigingen zeker in het gelaat altijd blijft zien.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”