If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Signeren hoe?

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Annet

Signeren hoe?

Berichtdoor Annet » Zo Nov 13, 2016 7:44 pm

Een vraagje over signeren van je werk.
Ik doe het eigenlijk nooit maar langzamerhand ben ik toch wat gaan oefenen met initialen.
Alleen, hoe signeer je? Met een penseeeltje, of gebruiken jullie een verfmarker?
Altijd op dezelfde plaatst? Of probeer je het op te laten gaan in je werk.
Website: @telier@nnet
Facebook: Annet's Art
DeviantART: Vissen13

Joris van Puffelen

Re: Signeren hoe?

Berichtdoor Joris van Puffelen » Zo Nov 13, 2016 8:56 pm

Je kunt in een museum wel zien hoe anderen dat doen. Ieder op zijn eigen manier, zou ik zeggen.

Zelf signeer ik mijn werk al jaren niet meer. En als ik het toch nog eens zou doen, dan met een marker in een hoekje.

Soon

Berichtdoor Soon » Zo Nov 13, 2016 10:51 pm

Ik signeer altijd op de achterkant van het blad. Kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om mijn naam door of naast mijn tekening te zetten, ik vind het gewoon zo lelijk...
"Embrace the glorious mess that you are"

Annet

Berichtdoor Annet » Zo Nov 13, 2016 11:07 pm

Dat is ook wat ik tot nu toe ook doe Soon. Maar ik zoek eigenlijk een manier waarin hij opgaat in het werk. Niet te groot maar toch herkenbaar. Bij Rabbitman zet ik altijd een A'tje maar wil de K er nog bij en dan iets subtieler. Een soort van klein tekeningetje.

ANTONI

Berichtdoor ANTONI » Do Nov 24, 2016 6:09 pm

Initialen of naam voluit rechts onderin of onderaan de zijkant verticaal,maar zo onopvallend mogelijk.
Dat is mijn stijl.
Een vrijenblije groet van
ANTONI

http://www.antoni-art.nl

MariaM

Berichtdoor MariaM » Zo Mar 19, 2017 5:49 pm

Ik zet mijn voornaam in een hoekje, met een dun penseel en verdunde verf in een tint die in het schilderij te vinden is. Soms signeer ik met de achterkant van een penseel, als de verf nog nat is en er nog een laag verf onder zit. Dat geeft een subtiel effect vind ik.

Pluis1969

Berichtdoor Pluis1969 » Ma Mar 20, 2017 12:05 am

Een A met een K erbij? Kan je simpel houden door ze tegen elkaar te plaatsen. Hoef je tegen de A alleen nog maar twee schuine streepjes te zetten. Apart en toch simpel. Makkelijk in een hoekje of lijntje te zetten denk ik?

Annet

Berichtdoor Annet » Ma Mar 20, 2017 12:00 pm

Ik ben er inmiddels uit. Inderdaad een A het middenstreepje gaat schuin omhoog 1e deel van de k en dan nog streepje naar beneden :) Simpel en herkenbaar

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”