If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Muurschildering garagemuur

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Knarrel

Muurschildering garagemuur

Berichtdoor Knarrel » Wo Nov 02, 2016 11:48 pm

Hallo iedereen,

Afgelopen dag heb ik het internet aflopen zoeken naar een aantal antwoorden. Het heeft nog echt opgeschoten dus heb ik besloten om hier een poging te wagen.

De garage wordt een soort eigen ruimte voor mij en ik was van plan samen met een vriend en mij zus een schilderwerk op de muur te zetten. Zij hebben artistieke achtergrond en weten wat ze doen, echter hebben zij geen ervaring met muurschilderingen. Ik ga de materialen verzorgen maar dat blijkt zo simpel nog niet.

De muur is gemaakt van gipsblokken die daarna zijn gepleisterd (knauf). In de ruimte gaat gerookt worden. Het hoeft niet super goede kwaliteit te zijn, zolang we er maar een vet werkje van Kunnen maken. Ik wil eigenlijk met een wat klein budget werken, alhoewel ik ook wel wat meer geld neer wil leggen voor zichtbaar beter resultaat.

Is het nou handig om eerst de achtergrond te verven met muurverf, en dan daaroverheen andere verf toe te brengen? Ik heb er helaas geen verstand van, misschien is er iemand die mij en handje kan helpen?

Het komt misschien een beetje lullig over om dit zo te vragen terwijl ik nieuw ben, maar zou het toch kunnen waarderen als iemand bereid is er even in te kijken.

Vriendelijke groet,

Ties

lalalala

Re: Muurschildering garagemuur

Berichtdoor lalalala » Do Nov 03, 2016 5:14 pm

Het is niet erg dat je wat vraagt! helaas heb ik geen antwoord op je vraag. Ik heb hier geen ervaring mee.
Hopelijk heeft iemand anders hier een antwoord op.
Neem eens een kijkje op mijn site!
Site: http://www.paulienwassink.nl

richard

Re: Muurschildering garagemuur

Berichtdoor richard » Di Nov 08, 2016 9:04 pm

Je hebt muurverf en muurverf, tegenwoordig is dat meestal een acrylaat verf. Dat is volgens mij een prima basis om een muurschildering met acrylverf te maken.

Deze is ook te koop in verschillende kwaliteiten; de goedkopere hebben vaak wat mindere of goedkopere pigmenten, maar die zou je kunnen gebruiken voor de grote vlakken. Voor de details of echt felle kleuren gebruik je dan acrylverf met een wat hoger pigmentaandeel, deze zijn vaak wat duurder.

Maar het is ook een beetje wat je wilt, overleg met je zus en vriend wat ze van plan zijn. Aardkleuren zijn bijvoorbeeld niet zo kostbaar; kobalt en cadmiumkleuren weer wel. Je kan ook veel kleuren met mengen verkrijgen, maar daar moet dan het schilderij zich wel voor lenen.

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”