If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Glanzende schilderijen

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

Quenie

Glanzende schilderijen

Berichtdoor Quenie » Vr Sep 16, 2016 4:57 pm

Steeds vaker zie je van die super glanzende schilderijen op de markt verschijnen. Dit is niet bewerkstelligd door vernis maar volgens mij met een glanzende acrylaathars (gevonden op google - YouTube Epoxy Resin).
Kan je dit ook gebruiken op canvas met het schilderen met acryl (wordt dit niet te zwaar) en waar kan je dit kopen?
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hiermee werken.
Alvast bedankt voor je belangstelling.
:thx:

richard

Re: Glanzende schilderijen

Berichtdoor richard » Vr Sep 16, 2016 8:12 pm

Epoxy is wat anders als acrylaat. Misschien dat Golden wat naar je smaak heeft, http://www.goldenpaints.com/products/varnish-top-coat
Maar er zijn vast andere leveranciers die vergelijkbare producten leveren.

Van Golden gebruik ik een acryl medium, dat glanst ook behoorlijk. Maar het werkt verder wel lekker. Bij een ander merk dat ik daarvoor gebruikte leek het medium wel op verdunde lijm.

Piet Br

Re: Glanzende schilderijen

Berichtdoor Piet Br » Za Apr 15, 2017 11:56 am

Kijk maar eens op youtube onder de zoekterm Acrylic Pouring how to get big cels. Annemarie Ridderhof
Er wordt acrylverf gebruikt met liquitex pouring medium en soms een kleine spray silicone olie (an acrylic dirty pour). Zo'n mix laten ze dan over een horizontaal doek vloeien. Het doek wordt voorzichtig uit het lood gebracht waardoor de verfmix diverse kanten op stroomt. Met een brandertje wordt de "spontane"vorming van "cellen". In één van haar filmpjes laat ze exact zien welke producten ze gebruikt. Volgens mij (055) acrylic pouring 4 pours.
Dit wordt super glanzend. Het doet mij ook denken aan "aller hande", zo'n rondreizend circus vroeger. Je had dan een machine met een ronddraaiend vel papier en mocht er naar kezen zelf wat verf op gooien. De rondvliedende kracht deed de rest. 5 gulden en "het schilderij" was van jou.
http://www.pieterbroertjes.nl
SCHILDEREN MET OLIEVERF
DOOR EEN SCHILDER ... VOOR EEN SCHILDER

Terug naar “Vragen over olieverf/acrylverf”