If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

verfstreken glanzen op - werk ziet er smoezelig uit - acrylverf

Stel hier je vragen over te gebruiken technieken of materialen (olieverf, acrylverf etc.) of geef zelf de beste Tips&Tricks

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

beginneracryl

verfstreken glanzen op - werk ziet er smoezelig uit - acrylverf

Berichtdoor beginneracryl » Za Jul 16, 2016 4:16 pm

Hallo,

Ik ben een beginner met acrylverf en heb een redelijke compositie gemaakt op canvasdoek met Amsterdam Acrylverf en van gogh, met name rood (naftolrood, karmijn, permanent rood violet), paars (van gogh permanent blue violet), rose (quinacridonerose) en primair magenta. Nu had ik de eerste paar dunne lagen tijdens het opzetten van de figuren geen vreemde effecten, droogde mooi mat op. Nu na meerdere lagen (structuur van canvas nog voelbaar) drogen bepaalde kleuren vlekkerig en glinsterend op, zowel bij een volledig droge techniek als na toevoeging van een beetje, en wat meer water (geen medium gebruikt). Probeer bijvoorbeeld een egale achtergrond te maken met primair magenta over naftolrood. Heb al heel wat lagen geprobeerd met allerlei penseelrichtingen zodat de glans en streken niet zo goed zichtbaar zijn, maar helaas. Op deze wijze kan ik het schilderij niet ophangen aangezien je bij een hoek van 5 graden als je ervoor staat met het beetje strijklicht alle vegen en streken en opglinsteringen ziet, die helaas niet egaal zijn, hier en daar, de aanzetten, en dan weer wat egaler etc.

Mijn vragen zijn concreet hoe zoiets ontstaat (1) (te snel lagen over elkaar? penseel techniek? verschillende kleuren over elkaar die niet matchen? ),en of/hoe dit op te lossen is (2) .