If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the Register link to proceed.

Tafelloep

Verhalen over van alles en nog wat, wat je maar kwijt wilt.
En doe mee met onze Monthly Challenge!

Moderators: AtelierBrigitte, Mariska, nancy_kelpie, Skarbog, Laikipia

BlackScorpion

Tafelloep

Berichtdoor BlackScorpion » Zo Mar 03, 2019 3:46 pm

Hoi,

Ik betrap me erop dat ik vaak met mijn neus op mijn papier zit om details te tekenen of 'binnen de lijntjes' te kleuren. Ik draag een bril, een lekker sterke (ik heb -7.5). Maar voor details enzo kijk ik onder mijn bril door met mijn neus op het papier. Maar ik betwijfel of dat zo gezond is, zowel voor mijn ogen als voor mijn rug.

Nu vroeg ik mij af of zo een tafelloep - zoals je soms ziet bij borduren ofzo - een oplossing zou kunnen zijn. Er zijn er met daglichtlampen in ook. Ik zou dat eerst eens willen proberen of het zou werken voor mij, dat ik niet het zoveelste ding koop waar ik uiteindelijk niets met doe. Maar in mijn omgeving verkopen ze zo een dingen niet. Dus wilde ik alvast eens bij jullie horen. Of iemand er ervaring met heeft, aanraders, etc.

Thanks,
Evy

Katharina

Re: Tafelloep

Berichtdoor Katharina » Ma Mar 11, 2019 11:26 am

Geen idee hoe het is om te werken met een tafelloep.
Maar ik had hetzelfde probleem. Wanneer ik (details) ging tekenen, betrapte ik mezelf dat ik beter zag zonder bril.
Een bezoekje aan mijn opticien gaf de oplossing. Ik had een leesbril nodig.....een aardige manier om te horen te krijgen dat je oud wordt...
Maar ik een leesbril laten aanmeten en wanneer ik nu ga tekenen, zet ik mijn leesbril op en moet zeggen dat het voor mijn ogen een enorme rust is. Mijn opticien gaf wel aan dat ik niet zonder leesbril moest werken omdat dat voor mijn ogen ongunstig zou zijn. Mijn kennis vindt dat onzin en zij gebruikt haar leesbril dus amper.
Ik werk prettig met mijn leesbril, en voor mij is dat genoeg. Misschien is dat voor jou ook een optie?
(Ik had destijds ook overwogen om zo'n loep te kopen, maar vond ze tamelijk aan de prijs. En dat voor een hobby......naja...toch maar niet)

Katharina

Berichtdoor Katharina » Ma Mar 11, 2019 11:26 am

Mocht jij zo'n loep toch gaan kopen, laat dan even je bevindingen weten.
Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar.

BlackScorpion

Berichtdoor BlackScorpion » Wo Mar 13, 2019 9:09 pm

Hoeveel van sterkte van je gewone bril heb jij? Ik heb -7,5 en ik vrees dat met een leesbril het papier dan weer te ver af is als ik gewoon zit? Nu ja, ik weet het niet hè. Ik kan altijd eens bij de optieker langslopen om te laten checken.

Zo een tafelloep is inderdaad prijzig, zeker omdat ik het nergens kan uitproberen en dus geen zekerheid heb dat het goed zou zijn. Ik koop al eens vaker dingen die ik nooit gebruik...

Terug naar “Het theehuis”